stroom probleem ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkenlies

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2000
hallo

geen idee of iemand het al eens heeft meegemaakt maar hier komt hij:

de pc had als probleem dat hij niet meer aanging, na alles nagekeken en schoongemaakt te hebben en goed aangedrukt te hebben ging de pc weer aan maar had veel problemen, progamma's die het niet meer deden en ga zo maar door, toen besloten om maar een nieuwe instal te doen en ja hoor liep weer als een zonnetje.

tot de volgende dag, de eerste keer de stekker erin en toen hoorde ik de fan van de processor en de video kaart heel even aangaan en ook meteen weer uit en dit bleef zich herhalen, dit alles zonder de aan/uit knop aan te raken.
na het knopje uit te hebben gezet, opnieuw proberen aan te zetten en niks aan de hand, pc aangezet met de gewone aan en uit knop en werkte opnieuw perfect.
pc een poos aan laten staan maar moest na een software instal opnieuw opstarten en ja hoor de pc deed het weer niet, het enige wat er gebeurt is dat de fan's van alle apparaten heel even gaan draaien en weer uit gaan ook die van de voeding.
ben een nieuwe voeding gaan halen maar ook dit mocht niet baten, alle hardware losgekoppeld maar het probleem blijft.

het is een fujitsu scaleo x.

ik hoop dat er iemand is die dit wel eens heeft meegemaakt en de oplossing weet

alvast bedankt

gr henk

Laatst bewerkt:
Ehm... de afgelopen weken dit draadfje gemist... (je kan niet alles lezen)

Ik denk dat er iets bijna overleden is. Hetzij de voeding, hetzij het moederbord, hetzij processor.
Maar ja. Voeding heb je al vervangen.
Meestal is het een koude start-probleem, of juist een verhittingsprobleem.
Bij jou lijkt het willekeurig te zijn. (soms bij aanzetten, soms bij een opnieuw opstarting).

Ik zou inderdaad ook t moederbord gaan verdenken.
Heb je trouwens de processorkoeler ook los gehad? En zo ja: wel weer nieuwe koelpasta gesmeerd?

jep

jep processos eraf geweest maar ook nieuwe pasta erop gedaan, al zou hij niet zo snel te warm worden want hij doet het helemaal niet meer, het enige wat er gebeurt is het aan en uit gaan van de vennetjes en allemaal de voeding de videokaart en de processor.

de vennetjes tikken dus allemaal tegelijk een keer aan en als ze uitgedraait zijn herhaalt zich dat weer.

gr henk

heb ik ook eens gehad, heb je niet nog een hele oude voeding??
dan sluit je alleen op het mobo stroom aan, dan kun je zien als het aan het moeder licht, bij mij was het bios chipje kortgesloten, het smelte... dit lijkt bij jou ook het probleem

geen voeding

nou poosje gezocht maar geen ouwe voeding, al snap ik het nu helemaal niet meer, na een paar dagen proberen en testen ging de pc nog steeds niet aan tot ik zoiets had van ik ga alles in elkaar zetten en nog 1 keer nalopen en anders kliko, wat wil het geval, starten dat ding, ik werd helemaal gek heel de dag heeft hij staan draaien, aan uit zetten alles goed, stekker eruit stil laten staan en na een half uur weer starten, te gek voor worden.

maar te vroeg gejuicht de volgende ochtend weer helemaal niks alleen die vennetje maar, verder niks, ik boos schop tegen gegeven en laten staan had er geen zin meer in, 2 dagen laten nog eens aangezet nog steeds niks.
maar wonder boven wonder de volgende morgen deed hij het weer en nu ook weer en nu zat er maar 1 dag tussen.

en als hij draait dtaait hij als een zonnetje zelfs als je hem zwaar belast, ook de temperatuur blijft goed dus als er nog iemand suggesties heeft op dit probleem dat graag want ik snap het niet meer.

gr henk

zou het kunnen dat er misschien iets los zit?
Probeer eens alle kabels opnieuw aan te sluiten en controleer of ze goed vast zitten.

Het moet een hardware probleem zijn, ik ben het met de andere posts eens wat het probleem/oplossing betreft, maar het enige wat ik nog kan bedenken is dat er een kabel(s) niet goed aangesloten zijn.

:rolleyes:laat maar horen of het gehoplen heeft

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan