stroom storing tijdens bios update

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
hoi allemaal

ik heb een groot probleem tijdens het updaten van mijn bios hebben we hier een stroom storing gehad met als gevolg dat me pc niet meer op start en ik kan ook niet meer in de bios komen en ga maaar veder .

weet iemand hier voor een oplossing of kan ik me moerderbord weg gaan gooien.

alvast bedankt voor alle informatie die ik ga krijgen

Heb zelf altijd m'n bios geupdate met @Bios (Tool voor Gigabyte moederborden). Maar krijg je je oude bios niet terug als jij je bios reset? (Batterij er voor ongv 10 tot 15 min uit halen)?

Zo niet: Opnieuw updaten is dan nog de enige manier. Via USB stick kan je in het POST scherm je bios ook updaten (Als het goed is de zelfde manier als dat je met de stroom uitval deed)

Heb zelf altijd m'n bios geupdate met @Bios (Tool voor Gigabyte moederborden). Maar krijg je je oude bios niet terug als jij je bios reset? (Batterij er voor ongv 10 tot 15 min uit halen)?

Zo niet: Opnieuw updaten is dan nog de enige manier. Via USB stick kan je in het POST scherm je bios ook updaten (Als het goed is de zelfde manier als dat je met de stroom uitval deed)

ik heb een msi p7n diamand en daar zit een reset knop op die heb ik al een paar keer gebreukt maat ik ga het even proberen met het baterijtje en anders zoals je later beschijft.

ik heb nog wel een stomme vraag wat is POST scherm als dat het eerste opstart scheerm is van je bios dan zie ik deze ook niet .

Dat is de nachtmerrie tijdens een bios-update..

Je hebt moederbordjes die voor dit soort problemen een oplossing hebben.
Extra bios chip op je mobo voor backup of een andere extra functie.

Mocht dit niet het geval zijn...kon je je mobo in de prullebak gooien.
Of ergens een voorgeprogrammeerd bios-chipje zien te vinden.

Edit.
Ik heb ff op je mobootje gegoogled.
Je hebt GEEN dubbele bios en / of extra fucties.
Ook zie ik dat je bios chip aan je moederbord vast zit. (bij sommige kaarten zijn het insteek chips)

Mocht een bios reset lukken, dan heb je geluk
(wat ik overgens niet verwacht, waarschijnlijk is je bios corrupt)

Anders kun je hem weggooien.

Laatst bewerkt:
ik moet dan eerst even zoeken waar deze chip zit op mijn pc weet imand dit misschien . het is een msi p7n diamand

links onder de battery :) dat zwart blokje, had al gekeken. Die van jou kun je niet verwisselen

Ik vrees het ergste...

Misschien weet / heeft iemand anders op helpmij nog een oplossing om het te herstellen.
Maar zelf denk ik idd dat het bordje afgeschreven is.

jammer ik ga ook nog ff verder zoeken

tot zover bedankt

moch iemnad nog een oplossing weten dan hoor ik het graag

ik ben een nieuw moderbord aan het uit zoeken weet imand misschien een goed moeder bord omdat altrenate mijnn oud bord niet meer heeft liggen een msi p7n diamond dwil ik zo`n soort moederbord weer terug

Wat een prijsverschil ik zou het wel weten.

Modag

rond de 200 euro het leuke is dat er nog garantie op zit

dus ik wil bij alternate weer een bord gaan halen

me oude spullen moeten er wel op passen dus ddr 2 geheuden 1066 8 gig er moet sli op zitten en sata moet er op zitten en ide voor de rest maak het niet uit het moet wel een goed bord zijn .

en ik wil hem maandag hebben dus het moet ook met spoed ik kan niet zoder pc .

Hoi,

Misschien komt deze dan wel in aanmerking.

Modag

jammer deze valt af niet voor de prijs maar er zit ddr 3 geheugen op en ik heb ddr 2
maar verder een goed bord heb hem al eerder gehad ging ook stuk binnen 1 maand :-(

kan iemand dit merk EVGA

is dut een goed moederbord of is dit niet goed om te game

XFX nF780i (FW, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX)

Laatst bewerkt:
De striker is wel een goed bordje :) Word wel wat warm, maar daar kan hij tegen.

Maar waarom was de biosupdate nodig dan ? Beetje zonde zo 200,- weggegooid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan