stroomdiagram

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
In welk office programma kun je het beste stroomdiagrammen maken?
In powerpoint zie ik alleen boomdiagrammen.

Wie weet raad?

groetjes
Juul

Bij Visio kun je het beste diagrammen maken, maar dit zit niet standaard bij een office pakket, maar kan er los bij gekocht worden

Ik heb het opgelost door met het tekenprogramma in word tekstvakken te maken en met lijnen de verbinding te maken.

groetjes
Juul

Je kunt het gemakkelijker in Excel doen. Activeer de werkbalk tekenen. Onder het kopje autovormen vind je ook stroomdiagram en verbindingslijnen.

Het voordeel van Excel t.o.v. Word is dat bij Excel de verbindingslijnen gekoppeld blijven aan de vormen als je ze verplaatst. Bij word zijn het losse lijntjes.
Nog een tip: Als je in de werkbalk tekenen kiest voor tekenen kun je de verschillende vormen ook nog gemakkelijk uitlijnen en verdelen. Moet je dat veel doen pak dan het uitgeklapte menudeel boven in het smalle balkje vast met de linker muisknop en sleep het naar je werkblad. Je krijgt dan een werkbalk in je blad die steeds in beeld is en eventueel ook nog aan je standaard werkbalken toe te voegen is.
Ikzelf gebruik het vaak en heb naast de werkbalk tekenen de verbindingslijnen en verdeel en uitlijnen staan.

Jan,
Hartelijk dank voor je tip. De volgende keer zal ik het zeker op deze manier doen.

groetjes
Juul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan