Stroomgenerator: Goed of slecht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darthkatzs

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
hey,

Ik en een paar vrienden zijn druk bezig met het plannen van een LANparty.
Omdat de zaal redelijk oud is en het stroomnet uiterst onstabiel, zijn wij genoodzaakt een generator te huren.
Ik krijg net een telefoontje van Boels (verhuurder van generatoren) en zij vertellen mij dat ik daar ebsoluut GEEN computers op mag aansluiten doordat er stroomopieken zijn.
Klopt dit en is er een oplossing mogelijk?

Klopt, een generator is absoluut niet stabiel en ik zou er zelf geen PC op aansluiten.

Ik vraag me af hoe dat dan op andere LAN's gebeurt. Je ziet er namelijk redelijk veek die een generator gebruiken.

Dat klopt.... maar je hebt generatoren en generatoren.... Het "rekje" met het "grasmaaiermotortje" is het meest voorkomend, en de meeste van die dingen zijn verre van "stabiel"... maar goed geschikt voor herrie op een carnavalswagen.....
Ook zijn er, duurdere, generatoren met AVR waarop je wel zeer gevoelige apparatuur kunt aansluiten......

Misschien heeft Boels geen generatoren met AVR in het programma... (dit is een voltage regeling die pieken voorkomt)

Laatst bewerkt:
Dat klopt.... maar je hebt generatoren en generatoren.... Het "rekje" met het "grasmaaiermotortje" is het meest voorkomend, en de meeste van die dingen zijn verre van "stabiel"... maar goed geschikt voor herrie op een carnavalswagen.....
Ook zijn er, duurdere, generatoren met AVR waarop je wel zeer gevoelige apparatuur kunt aansluiten......

Misschien heeft Boels geen generatoren met AVR in het programma... (dit is een voltage regeling die pieken voorkomt)

Ik heb het hier over zware generatoren(op trailers).

Ik kom net van de telefoon met Powerlams en zij zeggen mij dat dat met hun generatoren geen probleem is omdat zij daar een beveiliging hebben ingebouwd en de generator op 50 Hz draait.
Ik denk dat ik al weet waar ik hem ga huren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan