Stroompiek op de hubpoort

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Legend

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Heb een IBM Thinkcentre 8215.

2x USB vanvoor en 4 USB's achteraan.

Nu krijg ik ineens steeds de meldiing:

Stroompiek op de hubpoort: Een USB-Apparaat heeft een storing veroorzaakt waardoor de energielimiet van de hubbpoort is overschreden. Klik op dit bericht voor hulp bij het oplossen van dit probleem.

Maar ik heb geen muis ter beschikking, heb alleen PS/2 keyboard ter beschikking en die werkt nog.
DUs nu doe ik alles zonder muis.

Heb alle andere usb-apperatuur al afgekoppeld, maar dat helpt niet, ook herstarten werkte niet.
Iemand enig idéé wat ik kan proberen of wat het probleem is.

P.S. Ik heb dit week of 2 geleden ook gehad, maar na een dag niet op de PC te zijn geweest, werkte het wel weer terug.

Alvast bedankt.

Hij blijft voorlopig de foutmeldingen nog geven, maar herkent geen één usb dat ik terug connecteer.
Hij herkent memory sticks wel als ik de PC afzet, dan usb insteek en pc heropstart.
Maar dan is de foutmelding nog niet verdwenen.

Hoi !

Een USB-controller kan max. 500 mA leveren, d.w.z. per 2 USB-poorten.

Als je bijv. een externe HDD zonder aparte voeding gebruikt kan dit makkelijk worden overschreden en liggen de poorten eruit.

Ook een splitter die overgaat in 4 poorten zonder eigen voeding veroorzaakt vaak een dergelijk probleem.

Dus daar moet je het probleem zoeken; ik weet niet hoe je USB-configuratie eruit ziet.

Greetz,

Harry.

Wat er nog raar is, ik kreeg ook een Pointing device error.
En sindsdien kan ik geen usb muis meer gerbuiken.
Er steekt nu een PS/2 muis in.

Had een USB-stick, Externe HD, en een Externe geluidskaart vanachter ( waar plaats is voor 6 USB's en vanvoor ( plaats voor 2 usb's ) een hoofdttelefoon aangesloten.

Maar ze hebben altijd zo prima gewerkt.
Soms hing ik er mijn MP3speler aan de voorkant nog aan.

Hoi !

Vermoedelijk probleem: externe geluidskaart.

Probeer even je USB opnieuw te installeren, dus verwijderen in apparaatbeheer en rebooten.

Greetz,

Harry.

Ja, dat was mijn plan voor vanavond...
Ik laat hier nog iets weten.
Bedankt.

Heb juist alle installatie van de hubpoorten ongedaan gemaakt, opnieuw opegstart, maar hij blijft de foutmelding geven. Terwijl er geen één usb is aangesloten.

Echt niemand?:o

Dan zal het wel naar de kl*te zijn.
Pfff, weer geld uitgeven, dan wordt het ineens een heel nieuw systeem denk ik !

Eerst maar eens sparen dan, dat zal dus nog wel even duren.

Bye

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan