stroomsnoer van hd canyon enclosesur cnr hdd35s

Status
Niet open voor verdere reacties.

chero

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Ik ben een stroomsnoertje kwijt van deze harde schijf, van wie die nog zo'n schijf heeft staan mag ik het snoertje lenen om de bestanden over te zetten.
Ik hoop dat er nog iemand in het forum zit die deze schijf heeft staan.
Bij voorbaat dank, Peter:thumb:

Ik weet niet hoe goed je bent met de schroevendraaier, maar je kunt de behuizing open maken en dan de drive in de computer hangen.
Dus dan eerst de computer uit, schijf vastmaken met data kabel en spanning. De drive kan los blijven staan, hoeft nergens vast gemaakt te worden.
sata.jpg
Er van uitgaande dat je computer sata aansluitingen heeft.
Dan computer weer starten en de schijf zou dan gevonden moeten worden en werkt dan als een interne schijf.

Je kunt ook volgend setje aanschaffen (of iets dergelijks)
konig sata.jpg

Daar kun je iedere schijf op aansluiten en als usb schijf aan je computer koppelen en er mee werken.

Als het een eenmalig iets is zou ik voor de eerste gaan.
Kom je dit vaker tegen dan zou k voor de tweede gaan.

Staat er op de behuizing van die harde schijf aangegeven welk voltage er nodig is en hoeveel stroom dat ding gebruikt? dan kun je een andere adapter zoeken met dezelfde specificaties. Voltage het liefst hetzelfde, stroom(A) mag hoger zijn.

Ik dacht dat de voedingsstekker er zo uitziet:
power supply.jpg

De belegging van de pinnen heb ik weggehaald omdat hier sprake was van 20V en omdat ik in andere vondsten verschillende beleggingen heb gezien voor 5v, 12v en 0v.
Dus in een andere adapter zit het probleem in de stekker, volgens mijn informatie.

Bedankt voor het reageren jongens, ik ga maar op jacht naar een nieuwe adapter, mocht er nog iemand zijn die er heeft, ik wil hem lenen voor een dag.:thumb:

In welk postcodegebied woon je?

Ik ga achter zo´n adapter aan, bedankt voor de antwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan