stroomstoring

Status
Niet open voor verdere reacties.

amaldo

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2000
Dag Helpmij´ers,

Ik werd gebeld door een vriend. Na een korte stroomstoring van ongeveer een minuut start zijn computer en printer niet meer op.
Ik dacht meteen aan een kapotte voeding, maar omdat computer en printer niet meer werken kan het wel eens erger zijn.
Wat kan er beschadigd zijn en is daar nog iets aan te doen ?

groet van Amaldo

Ik neem aan dat een ander stopcontact is uitgeprobeerd? Stoppen in de stoppenkast nog goed en de aardlekschakelaar in de juiste stand?

Soms is het heel simpel, nl. een los kontakt.
Nou dan boft hij in ieder geval en kan hij weer computeren.

Toch blijf ik met de vraag zitten, wat kan de (blijvende) schade zijn bij het plotseling uitvallen van de stroom ?

Amaldo

Er bestaat kans op blijvende schade, vooral de HD (kunnen er niet meer zo goed tegen). De kans is echter miniem te noemen. Erger is natuurlijk een overspanning.

Ik heb ook eens van een electriciën gehoord dat het uitvallen van de stroom niet echt kwaadaardig is.
Echter, het risico zit 'm wanneer de spanning terug op het stroomnet springt volgens de electriciën, vraag me niet waaorm:rolleyes:

nou wijnands, als de stroom eraf is geweest en deze komt er weer op wil het nog wel eens gebeuren dat het " verkeerd door de kabels loopt" dat zou kunnen betekenen dat er iets teveel stroom door je stopcontacten komt, en natuurlijk precies bij jou pc... Dat betekend dat als je een overspanningsbeveiliging hebt dat er niets aan de hand is (snap je nu waarom ze dat aanraden? ) maar als je deze niet heb kunnen de kosten wel eens hoog oplopen, doordat je voeding eruit klapt maar ook kan het gebeuren dat er nog veel meer hardware beschadigd.

groetjes Kevin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan