stroomtekort GPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepper

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Hallo, vrij willekeurig krijg nog voor dat ik met mijn profiel inlog de waarschuwing van NVidia dat de prestaties van de GPU worden beperk van wege een stroomtekort.
Als ik naar meer info kijk krijg ik het advies "sluit de extra stroomvoorziening aan op de grafische Nvidia kaart om het probleem op te lossen,....verbinding is vereist om systeembeschadiging te voorkomen....." wat moet ik hier mee ?????

het is een Medion multi media PC met een Videokaart NVIDIA GeForce 6610 XL
Huidige Weergave : 1680x1050 pixels op 60 Hz in True Kleuren (32-bit)

Moederbord : MSI MS-7091Chipset : Intel i915P
Processor : Intel Pentium 4 550 @ 3400 MHz
Fysiek Geheugen : 512 MB (2 x 256 DDR-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 6610 XL
Harde Schijf : WDC (250 GB)
Harde Schijf : Hitachi (320 GB)
DVD-Rom Station : PIONEER DVD RW DVR-108
DVD-Rom Station : IDE DVD-ROM 16X
Monitor Type : P221W - 22 inches
Netwerkkaart : VT82C570 MV IDE Controller VT6105 Rhine III Fast Ethernet Controller
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX : Versie 9.0c

thx

Wat voor voeding zit er in je systeem? Merk en type.

En heb je inderdaad de kabel aangesloten op de kaart?

reactie voeding

hoy, er zit een kabeltje aangesloten maar dat gaat naar een tv kaartje met scart aansluiting, de voeding is
FSP group inc
ac iput 220/230 v 5 A 50/60 Hz
dc output 350 W

Het gaat om een stroom kabeltje in de kast, waar Lita op doelt. Het kan ook dat de voeding te wienig vermogen meer kan leveren. Zat de videokaart er orgineel in zoals je de pc kocht?

Dat was idd de volgende vraag geweest.

En ja, ik bedoel een kabel van de voeding naar de videokaart.

orginele pc

het is een orginele Medion Pent4 pc maar wel een maandag ochtend model, ik heb hem/haar cadeau gekregen van zijn/haar oude baasje omdat na 1 maand het moederbord vervangen moest worden, en na een jaar problemen heeft de eigenaar de toen 800 euro pc weggegeven. De graf.kaart is wel orgineel nieuw geplaatst Ik heb op de pc alles nieuw geinstalllerd en hij werkt met hoge temperaturen 65 gr proces. en moederbord en 55 graden cpu meestal zonder problemen, totdat plots alles op zwart springt en van de stroom af moet halen om vervolgens weer vrolijk verder te gaan.

maar ik geef niet op

geen stroomkabeltje

er gaat geen appart stroomkabelje naar de kaart wel de al gemelde kabel van de tv/scart kaart en van daaruit gaat een kabeltje naat het moederbord wit/rood/zwart mischien komt de stroom vandaar ?

maar de fan op de graf kaart draait dus stroom is er

Dan sluit je nu dus wel de kabel van de voeding rechtstreeks aan op de videokaart! Want dat is waar je foutmelding, zo op het eerste gezicht, vandaan komt.

Begin trouwens ook te vermoeden dat jou voeding niet voldoende stroom levert en dat je daarom die uitval krijgt. Meer mensen die hier iets over kunnen zeggen?

Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik er een zwaardere powersuply in gooien liefst vanaf 450 watt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan