stroomvoorziening onregelmatig?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cisca
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cisca

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik deze vraag op de juiste plaats stel, anders excuus.

Mijn pc heeft af en toe kuren. Het beeld en verbinding vallen opeens weg en mijn monitor geeft de melding 'no signal, go to sleep'. Als ik mijn pc dan opnieuw opstart, draaien wel mijn moederbord en fan, maar zodra XP begint te starten houdt hij er weer mee op. Dat wil zeggen dat de lampjes op mijn pc blijven branden en de fan blijft draaien, maar op mijn beeldscherm komt weer de melding dat er geen signaal is. Een kennis van mij vertelde dat het komt doordat de pc 'beveiligd' is tegen onregelmatigheden in de stroomvoorziening en dat zou goed kunnen omdat mijn pc prima is, maar mijn huis en de electra oud. Het is alleen heel vervelend omdat mijn pc het soms een aantal uren tot een paar dagen niet doet en dat is echt erg als je internet-verslaafd bent. ;) De vraag is dus of ik hier iets aan kan doen? Kan ik die 'beveiliging' niet gewoon uit zetten? Of moet ik iets aan de electra in mijn huis laten doen? :( En zo ja, wat dan?

Oh ja, ik heb dus een pc van Paradigit, AMD Athlon(tm) processor, 999 MHz, 256 MB RAM-geheugen. Is dit genoeg info?

Groetjes, Cisca

Is je stopcontact geaard?
Probeer eens op te starten in Veilige nodus.
Kijk ook eens naar je kabel van je monitor of die goed is aangesloten.

Limbo

Het 'normale' stopcontact is niet geaard, maar ik heb ondertussen (met een geaard verlengsnoer) alle stopcontacten in mijn huis wel gehad. Ook het geaarde stopcontact waar normaal mijn wasmachine op is aangesloten. Helaas geen verschil.

De kabel van mijn monitor is goed aangesloten, dat heb ik als eerste geprobeerd. :)

Opstarten in veilige modus ga ik proberen zodra m'n pc deze kuren weer heeft (hopelijk niet te snel ;) ).

Nog andere suggesties? :)

Groetjes, Cisca

Nou, afgelopen vrijdag was het dus weer zover... :(

Opstarten in de veilige modus werkt dus niet, daarvoor of net nadat ik daarvoor heb gekozen, houdt ie er mee op. Zaterdag heeft ie de hele dag niks gedaan, en zondag deed ie het opeens weer. Iemand enig idee???

't Leek me toch leuk om het even te melden hier:

m'n pc is ondertussen gerepareerd. Het bleken lekkende condensatoren op het moederbord te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan