Structuur website????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fay

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2006
Berichten
12
Dag allemaal.

Op het ogenblik ben ik bezig een website te bouwen in Visual Web Developer. Nu kom ik het volgende probleem tegen. Wanneer ik masterpages, contentpages en afbeeldingen direct onder de root zet gaat alles prima. Maar dat wordt op een gegeven moment onoverzichtelijk.

Nu heb ik alles onderverdeeld in mappen, zodat wat bij elkaar hoort, bij elkaar staat in een map. In Frontpage was dat geen enkel probleem, de paden werden automatisch aangepast. Wat nu gebeurt is dat in de masterpages alles correct wordt weergegeven, maar in de contentpages zijn de afbeeldingen verdwenen, een wit vierkantje met een rood kruisje.

Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt in VWD? Hoe kun je bestanden onderbrengen in mappen, zodat het geen onoverzichtelijke lijst van bestanden onder de root wordt, maar er wel voor zorgen dat alles correct wordt weergegeven?

Wie kan mij helpen?

Alvast heel hartelijk dank,

Met groet,

Fay
 
Als je in de designer zo'n verdwenen plaatje selecteert,
zie je in de properties window van de designer bij ImageUrl het pad met de naam van de afbeelding.

Hier is waarschijnlijk het plaatje gedefinieerd, ten opzichte van de pagina waarin het getoond moet worden.

Voor "plaatje.jpg" in Pagina1.aspx, zou dit zoiets als "ImageUrl="./plaatje.jpg" kunnen zijn.
Code:
plaatje.jpg
Pagina1.aspx

Als je nu de pagina en/of het plaatje in een folder zet, kan via de verwijzing ./plaatje.jpg de afbeelding niet meer gevonden worden.

nieuwe situatie:
Code:
images/plaatje.jpg
folder1/Pagina1.aspx

Voor die situatie moet je de ImageUrl aanpassen

absoluut:
aanpassen naar "~/images/plaatje.jpg"

~ staat voor : "begin bij de root"
Dit is een absolute verwijzing.

Een relatieve verwijzing zou ook kunnen, maar als de pagina naar een andere plek verplaats wordt, moet opnieuw de ImageUrl aangepast worden.

relatief:

ImageUrl="../images/plaatje.jpg"
.. staat voor : "ga vanaf Pagina1.aspx een directory naar boven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan