Studenten laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elandlord

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2010
Hallo allemaal,

Ik begin dit jaar met mijn studie Bedrijfskundige Informatica en eigenlijk is bij zo'n opleiding een laptop erg handig. Omdat ik niet zo'n ruim budget en toch graag erg afwachtend ben met het kopen van zoiets (voornamelijk door de grote prijsveranderingen) vind ik het nou toch wel tijd worden.

Ik zou graag willen weten wat jullie van deze laptop vinden: klik. Mijn budget is erg mager (tussen de 400 en 500).

De laptop is bedoeld voor Photoshop, programmeren, tekstverwerken en eigenlijk ook nog voor lichte spelletjes. Is dit een goede keus? Hebben jullie nog alternatieven?

Met vriendelijke groet,

Elandlord

een ACER NOOIT doen ,staat zeer slecht aangeschreven hier op forum
80% van de vragen gaan over defecte acer laptops/pc's
je moet eens gaan kijken naar een ASUS,SAMSUNG,Tohshiba,SONY en dergelijke merken:D
maar nu brand de hel wel los met allemaal laptops die goedkoop te krijgen zijn enzo dus:D

Ik ken dit forum ook en weet dus ook van de grote hekel aan Acer :D!

Het lijkt mij sterk dat een bepaald merk niet goed zou functioneren ten opzichte van andere merken. Er zal wellicht een verschil tussen kunnen zitten, maar om nou te zeggen dat 1 merk niet zou voldoen... Ik vond dit gewoon een mooie laptop qua specificaties.

Heb jij misschien nog voorbeelden bij de overige merken waarbij je een soortgelijke laptop hebt?

Tevens bedankt voor je (snelle) antwoord!

Elandlord

Ps De reden trouwens voor deze laptop is de extra grafische kaart die erin zit. (dus niet de standaard op het CPU)

Laatst bewerkt door een moderator:
Samen met acer kun je ook in een adem packard bell a.k.a. packard hell noemen.
Komt namelijk uit dezelfde fabriek.

Maar wat doet jouw vermoeden dat een intel hd grafics niet zou voldoen.
Als je de 3de generatie i5 neemt met intel 4000 hd grafics kan dat makkelijk met wat jij wil.
Basis frequentie 350 Mhz tot 1.15 Ghz van de gpu

Ik heb niet gezegd dat intel niet volstaat, maar dat het fijn is om een extra kaart erin te hebben voor de wat heverige of zwaardere grafische activiteiten. Omdat ik bang ben dat een videokaart in een laptop eerder een bottleneck is dan een processor en/of ram geheugen kies ik het liefst voor een wat betere videokaart.

Heb jij misschien ook voorbeelden bij jouw beargumentatie?

Oke, overtuigd. Die ASUS ziet er ook zeer leuk uit en ik denk dat ik daar wel mee uit de voeten kan.

Bedankt voor het meedenken!

Elandlord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan