Studenten laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

MTOosterhof

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2015
Hallo,

Ik ga volgend jaar naar het HBO en dan moet je een laptop hebben. Op internet zijn veel fora te vinden met tips en al, maar dit is met name voor de mensen met specifieke opleidingseisen of het zijn verouderde fora.

Ik heb al heel wat winkelpagina's afgespeurd maar heb nog niet echt de juiste laptop gevonden gevonden:(, door bijv. slechte ervaringen van andere mensen.
zelf heb ik een aantal eisen:
- Minimaal Intel i 5 processor
-6 of 8 GB RAM geheugen
-SSD of Cashe SSD (SSHD)
-(als het kan compact, 14 inch en onder de 2.5 KG)

Mijn budget zit op max €600,-.

Alvast bedankt,

Mtoosterhof

Welke studie wil je gaan doen en wat voor software moet er gedraaid worden?

Oké bedankt, maar zou je een voorbeeld kunnen noemen voor een zakelijker model? Ik weet wel het een en ander van desktops, maar laptops is een ander verhaal

Bedankt voor je antwoorden, verder heb ik nog 1 vraag en dat is: wat zou jij zelf adviseren, uit bijvoorbeeld ervaring ofzoiets (budget mag eventueel iets omhoog)?

Nogmaals veel dank.:)

Mtoosterhof

De twee laptops die je tot nu toe getoond zijn hebben geen van beiden een SSD of HDD met SSD cache.....

Even een paar voorbeeldjes die wel aan de eisen voldoen:
http://tweakers.net/pricewatch/391244/hp-pavilion-15-p035nd/specificaties/ (wel 15 inch en 2,44kg maar dan krijg je wel een mat Full HD scherm, SSHD van 1TB, 8GB RAM, mooie i5 processor en een GT840M videokaart dus daar kan je zelfs nog aardig op gamen)

Wil je echt iets lichters, dan kan je deze Dell laptop overwegen:
http://tweakers.net/pricewatch/425203/dell-latitude-3340-5677/specificaties/ (13.3 inch scherm met wat lagere resolutie, 1.9kg, alsnog een mooie i5 processor, 128GB SSD dus snelle maar ook minder opslag, 8GB RAM)

Als je kleiner en lichter wil zal je het budget omhoog moeten gooien, dan ga je richting de ultrabooks ;)

Laatst bewerkt:
Die eerste optie ziet er goed uit, maar zoals bij veel laptops zijn er positieve en negatieve reviews, wat de keuze een stukje moeilijker maakt. Uitbreiding van mijn budget zal ook helaas niet mogelijk zijn. Jullie nog ideeën hoe je om moet gaan met zulke reviews?

Laatst bewerkt:
Ik waardeer dat jullie mij helpen, maar waarom is het nu zo dood stil?:D Ik weet nog steeds niet welke laptop ik moet kopen, vanwege de gemengde meningen over de door jullie genoemde laptops.

Sorry, ik had over de vraag heen gekeken (en je krijgt geen melding bij het aanpassen van een post). Wat de reviews betreft: er zullen altijd wat goede en slechte reviews zijn, daar kom je niet rondheen. Wat je dan moet doen: kijk eens goed naar de goede en slechte punten die de reviews benoemen en leg die naast elkaar. Bekijk dan vervolgens of dat de punten voor jou belangrijk zijn. Bedenk daarbij ook dat reviews van gebruikers meestal iets minder betrouwbaar zijn dan reviews door technologiewebsites.

Tot slot: als je erg twijfelt kan je ook eens een kijkje nemen in een elektronicawinkel. Schrijf dan het typenummer op en kijk of dat je de laptop eens in het echt kunt bewonderen.

Als je echt stirkt aan je eisen, minimaal I5, (cache)SSD en max 14 inch wilt houden voor max 600 euro heb je niet zo veel keus:
http://tweakers.net/categorie/496/l...vLMK0nNUXDOL0pVyDRVigUqMDazNEFSYGRqZAQUr60FAA
5 dus....
En dan zou ik voor een vd 2 Asus gaan.
Student? Koop hem dan bij Mycom, daar heb je 3 jaar garantie. Vraag naar de voorwaarden en kijk of je daar mee eens bent.
Heb zelf ook een Asus gehad, prima en mijn zoon heeft er net ook een voor zijn studie, iets duurder ca 850, ook met 3 j garantie.
On line te bestellen en eventueel in de winkel af te halen (en betalen..).

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik inderdaad mijn budget wat omhoog moet gooien (wat extra werken deze maand :cool:). Ik ben zelf niet bekend met Asus (alleen met MSI en Acer, maar de ervaring is niet erg positief), maar als U het aanraad zal ik eens kijken op MyCom.

Das errug persoonlijk als ze zo op elkaar lijken.... Jij bent echt aan zet.... Kies er 2 en vertel waarom en kies daaruit jouw voorkeur en zet dit verhaal hier neer dan kunnen mensen er nog op reageren....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan