Studie advies:

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenswebpage

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2010
Beste mensen

Na succes keniismaking met html, css, en dreamweaver wil ik graag studie advies voor belangrijke programmeer talen voor het web, of evt voor software
Hoewel ik een beetje weet wat AJAX inhoud en hoe je codes moet aanpassen met javascript ben ik ook geintreseert in java en visual basic

Wie heeft ervaring met balangrijke programmeer talen en zegt... dat moet je echt kennen

Graag advies

Java is zeker erg handig om te kennen, omdat dat steeds meer gebruikt wordt.

Die zou ik je sowieso aanraden.

Visual basic zou ik niet weten.

Voor web zijn op dit moment PHP en jQuery veelgevraagd.
Flash/Actionscript wordt ook nog veel gebruikt, maar is misschien een doodlopende weg (omdat het niet op iPad werkt).

Java is zeker erg handig om te kennen, omdat dat steeds meer gebruikt wordt.

Hoe kom je erbij dat het steeds meer gebruikt wordt? JAVA heeft een hele steile leercurve, en verreweg de meeste JAVA-ontwikkelaars hebben daartoe een opleiding gevolgd. Weinig autodidacten in die hoek, vergelijken met PHP. PHP is eenvoudig te leren en zeer bruikbaar.

Voor web zijn op dit moment PHP en jQuery veelgevraagd.
Flash/Actionscript wordt ook nog veel gebruikt, maar is misschien een doodlopende weg (omdat het niet op iPad werkt).

Zal eerder andersom zijn -> ondersteuning van iPad voor Flash.

Wat boeit een iPad nou weer. Alsof iedereen daar rekening mee gaat houden. Dat zou me nou echt niks interesseren.

Hmz, voor een beginner is het best zinnig om te weten of er toekomst zit in een techniek. Vroeger heb ik bijvoorbeeld veel tijd gestoken in Director/Shockwave. Daar doe ik tegenwoordig nooit meer iets mee. Wel met Flash/actionscript.
Maar omdat Apple niet van Flash houdt zit het niet op de iPod. Dat lijkt misschien onbelangrijk, maar reken maar dat grote merken met Flashwebsites het erg vinden dat hun site niet werkt op het nieuwste speeltje. Dat heeft ook gevolgen voor de keuzes die webbedrijven/bouwers maken, en de kennis die de komende jaren gevraagd is. Als ik nu een beginner was zou ik me richten op techniek rond 1) mobiele web en 2) beveiliging. Het blijkt speculeren natuurlijk, maar ik denk dat die kennis de komende jaren goed van pas komt.

Beste mensen

hierbij wil ik iedereen hartelijk bedanken voor hun reacties
ik ben ook van plan komende tijd te verdiepen in php, javascript en dergelijke
Misschien een rare vraag
maar kent iemand van jullie Ruby on Rail?
Dat schijnt ook een goeie web-toepassing te zijn?
ik wil alles weten van programmeren op het web en later misschien UML, maar weet niet wat je daar voor moet kennen en waar je het mee kan vergelijk

Graag advies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan