Studie laptop Civiele Techniek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Case Inter

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
Berichten
109
Hallo,

Ik ga dit jaar geslaagd voor mijn VWO diploma, en ga volgend jaar Civiele Techniek studeren. Het werd zeer aangeraden om een laptop aan te schaffen, dus ik ben een beetje gaan zoeken. Mijn budget is 600 euro, en dit zijn de minimale eisen van de school:

Processor: 2 GHz (Intel Core 2 of gelijkwaardig)
Werkgeheugen: 3 GB
Harde schijf: 160 GB
Beeldscherm: minimaal 15,6 inch
Grafische kaart: minimaal 512 MB ‘dedicated’ grafisch geheugen

De laptop zal vooral gebruikt worden voor Word, Autocad en nog wat lichte programma's
Ik had zelf op tweakers als wat zitten filteren naar mijn voorkeuren, maar daar kwam nog steeds 24 laptops uit. Ik zou graag de beste qua hardware willen hebben.

http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html#filter:TZHBjoMwDET_xWdUOU6cED6gUg972uOKAws5IFFaBdRdqeLfNzatlgMaDfPsseAJ37mbh8uwQPMFDBUYeUxtoa3gloeUz2OaBmjgMaafpYT3PPbpo_uFxhO_7ThDYxArWPpb3lN-G8kkSVPq1zR83lP_6qO67NOmpbw8j9OacgmeYJlFrjIKDqMv3FWWgvG2drCVMY7_iOGTOyAnVMKTEPNt1S6M2uaMkIYZxcVoVYK6UEsRGy8IRRSxFmWuHEEilqKMey-kZSfOeoOKFLLV07wUP7pJis1rWdSsRjpkxCTfuwjuQvsCHw6QIwzSGfTwoD-o3Ntu2_YH

Of jullie moeten een andere hebben die niet in het lijstje staat, en die toch veel beter is voor 600 euro.

alvast bedankt!
 
Hoi,

Ik zou deze kiezen betere processor en videokaart alleen 7 euro boven budget maar dat zal denk ik het probleem niet zijn.
 
Laatst bewerkt:
oke, en is de accuduur ook een beetje goed? ik moet natuurlijk wel een poosje kunnen werken op het ding, voordat die weer stroom via stopcontact nodig heeft;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Accu duur vergelijkbaar met de notebooks uit jou link volgens mij, ligt er ook welke programma's je gaat draaien natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
oke, hoe lang is dat ongeveer? ik weet het van die andere laptops ook niet namelijk.
het zal tijdens de college uren vooral Word zijn dat ik draai.
 
Hoi,

Zit hier op deze te internetten en als ik hem op accu zet met een volle accu geeft hij twee uur aan dus zal vergelijkbaar met allen zijn ,wil je langer zal je denk ik een netbook moeten overwegen.


Edit dit wel zonder enige energie besparende instellingen.
 
oke. dat is een i7 zie ik, dus met een i5 en energie besparende functie's kom je op zo'n 3/3,5 uur uit ongeveer zeker?
 
wat is trouwens het verschil tussen een i3 en een i5? het zijn toch allebei dualcore's?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan