Studio 8 trrrraaaaagggggg

Status
Niet open voor verdere reacties.

cejean

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2003
Ik heb een probleem waar ik al weken mee worstel, maar niet meer uitkom. Als ik een project maak met Studio 8 lukt dat prima tot ongeveer 30 min. dilm en dan wordt alles steeds langzamer en krijg ik steed vastlopers in het programma. Uiteindelijk heb ik toch een project klaar van 60 min.Als ik dat project wil laden duurt dat wel 45 min. Ik krijg het ook niet op een DvD gebrandt want na enkele ure geen reageert studio 8 niet meer en kan ik weeeer op nieuw beginnen.
PC: 1700 amdXP
Harde schijven, c=win xp pro (1.8 gb vrij)
d=syteemschijf waar studio8 op draaid, (2.7 gb vrij)
e= data schijf waar video bestanden staan van studio8,(11gb vrij):
Geheugen was 256mb, maar verhoogd naar 512 mb zonder enige verbetering
Wie kan me helpen met dit probleem ik kom zo niet verder helaas.........

Schijven gedefragmenteerd en wat zijn de temperaturen van je systeem als deze trager wordt?

Dit is redelijk herkenbaar, maar: hoe kun je tijdens een proces de temperatuur van je processor zien? Ik dacht, dat dat alleen kon in de BIOS, dus dat zou opnieuw opstarten betekenen?

Geplaatst door Het Hof
Dit is redelijk herkenbaar, maar: hoe kun je tijdens een proces de temperatuur van je processor zien? Ik dacht, dat dat alleen kon in de BIOS, dus dat zou opnieuw opstarten betekenen?
Je kan in windows ook temperaturen aflezen.
dit kan bijvoorbeeld met Speedfan of Aida32.
Het Bios geeft wel de meest betrouwbare temp weergave, maar als je opnieuw opstart is de temperatuur alweer gezakt..

Ik heb gekozen voor Speedfan, Lex, en dat is inderdaad een heel handig programma! Ik hoop, dat Cejean er wat aan heeft, waninderdaad: als de temperatuur te hoog is kan dat zeker vertragend werken.

Speedfan moet wel wat ingesteld worden.
Vaak krijg je meerdere temperaturen waarvan er een paar niet kloppen.
Het leuke van Speedfan is, mits je moederbord het ondersteund, dat je bijvoorbeeld de CPU-fan snelheid kan gaan regelen.
Zo kan je het systeem wat stiller laten worden.

De belangrijkste temperatuur is toch wat er staat bij Temperatuur 1? Die staat bij mij op 51 (en ik meen dat het minimum 65 graden is). Of is dat nu juist de temperatuur, die jij als onjuist bestempelt?

Je kan zo zien welke van je processor is.
Zorg dat je Speedfan open hebt staan en laat de pc ff iets zwaars doen.
De temp die meteen omhoog gaat is die van je processor.

Geef eens op wat je nu aan temps krijgt.

Hij geeft op: Temp1 51 graden
HD0 29 graden
Temp2 26 graden
Temp3 23 graden

Waar temp 2 en 3 voor staan, ik heb geen idee. Ik neem aan, dat Temp1 m'n processor is. Deze berichten maken en versturen is het enige, dat ik op dit moment kan doen, want de PC is aan een bewerking bezig, die de CPU op 100% zet, dus hij is heel hard aan het werk!

Heb je nog een losse tempsensor op je moederbord of een videokaart met een tempsensor?
Temp 1 zal idd je processor zijn.

Dat van die losse tempsensors: ik zou het niet weten.
Ik kan het hooguit in de BIOS nazien. Gevoelsmatig zeg ik, dat het moederbord geen extra sensor heeft. De videokaart kan het best wel hebben, want hij staat nu een film te encoderen en Temp2 wisselt af en toe van 26 en 27 graden, dus daar zit beweging in. Temp3 blijft onveranderd 23 fraden. HD0 zal een harde schijf zijn, maar hij ontdekt dus maar één harde schijf, terwijl ik er twee heb. Heb je overigens idee of de door mij genoemde 65 graden als maximum klopt?

Die 65 graden zal wel standaard ingesteld zijn door Speedfan.
Temp 3 Zal dan wel je case temp zijn.

Hebben beide schijven s.m.a.r.t erop zitten?

Die 65 graden komen niet uit Speedfan, ik heb het ooit eens gehoord.

Het wordt nu voor mij even te technisch: ik ken de begrippen Case temp en s.m.a.r.t. niet, dus ik kan er geen antwoord op geven.

SMART

Self Monitoring Analysis en Reporting Technology, die de drivers constant controleert op benodigd onderhoud en eigenschappen van de drives.

S.M.A.R.T.

Een systeem dat de pc in staat stelt een op handen zijnd defect van randapparatuur, zoals de harde schijf te voorspellen. Deze techniek maakt het de gebruiker mogelijk om preventieve backups te maken van alle belangrijke gegevens voordat de schijf daadwerkelijk crasht. (Overigens is S.M.A.R.T. onder meerdere namen bekend geweest voordat het tot ANSI-standaard werd verheven, zoals Predictive Failure Analysis (PFA) en Drive Failure Prediction (DFP)). S.M.A.R.T. werkt echter alleen als het BIOS van de computer deze standaard ondersteunt of wanneer er een speciale driver geladen is die de communicatie van de ATA-interface regelt.
Bron;
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Case=kast, dus kast temperatuur.:)

Case temp, tja, zo simpel kan het zijn....:confused:

Leuke URL trouwens, gelijk aan de Favoreiten toegevoegd.

Dat s.m.a.r.t. kom ik nog op terug, want ik weet niet hoe ik dat kan zien.

Geplaatst door Het Hof
Dat s.m.a.r.t. kom ik nog op terug, want ik weet niet hoe ik dat kan zien.
Hoofdscherm van Speedfan tab s.m.a.r.t, daar je hardeschijf selecteren.
(zie bijlage)
attachment.php

Bijlagen

• speedfan smart.gif
    speedfan smart.gif
    14,5 KB · Weergaven: 139
Ik zie nu, dat ik in het programma Sisoft Sandra ook de temperatuurgegevens kan halen (zie bijlage). Zo te zien is Temp3 inderdaad de Case Temp en kan Temp2 heel goed de videokaart zijn. Dat is natuurlijk ook al voldoende informatie. Dus ik weet niet of s.m.a.r.t. nog van belang is?

Bijlagen

• temperatuur.jpg
    temperatuur.jpg
    6 KB · Weergaven: 17
Vorig bericht geplaatst toen ik jouw bericht van 10 minuten eerder niet had gelezen. Zo ziet het er bij mij uit (zie bijlage).

Bijlagen

• temperatuur.jpg
    temperatuur.jpg
    45,9 KB · Weergaven: 36
Geplaatst door Het Hof
Vorig bericht geplaatst toen ik jouw bericht van 10 minuten eerder niet had gelezen. Zo ziet het er bij mij uit (zie bijlage).
Zo te zien geeft ie fitness helemaal niet aan.
(dit snap ik dus ff niet.:confused: )

Dit is dus wat s.m.a.r.t. doet, zo gezegt je hardeschijven monitoren.
Dit systeem waarschuwt als je hardeschijf het begint te begeven.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan