Studio Webdesign Pro 4

• Onderwerp starter Onderwerp starter xEef
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xEef

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
ik ben al een tijdje bezig om een website te bouwen met Studio Webdesign Pro 4. Ik loop nu tegen een probleem aan: de paginagrootte is op sommige beelschermen groot en op andere weer klein.

Mijn vraag is nu: hoe los ik het op om de pagina automatisch te laten aanpassen aan het beeldschermresolutie?

Welkom op het forum!

Daar is zo weinig van te zeggen, zonder code. Als onderstaande 't niet oplost, heb je dan 'n link naar je code, of kun je die hier neerzetten?

Je hebt drie hoofdmanieren voor 'n lay-out:

fixed: geef 'n vaste breedte aan de pagina en zet die met margin: 0 auto; in het midden. Meestal wordt dan 'n breedte van 960 px gebruikt, want die past op het meest gebruikte scherm, dat 1024 px breed is (je hebt ook nog ruimte nodig voor srollbar e.d.)

liquid of fluid: de breedte wordt in procenten opgegeven. Procenten van de vensterbreedte. Dus bij 'n breed venster is de pagina breder dan bij 'n smal venster. Je kunt de hele pagina in procenten opgeven, maar ook bijvoorbeeld 1 kolom in het midden, zodat het menu links niet breder of smaller wordt.
Hierbij is het wel aan te raden min-width en max-width (in pixel) te gebruiken, omdat je anders onwijs lange of korte zinnen kunt krijgen.

elastic: de breedte wordt opgegeven in em en de pagina wordt horizontaal gecentreerd. Door als eenheid em te nemen wordt de pagina breder bij 'n grotere letter en smaller bij 'n kleinere letter.

Waar je voor kiest ligt erg aan wat voor inhoud de pagina heeft en het is ook voor 'n groot deel 'n kwestie van voorkeur. Engelstalig artikel erover:
http://www.smashingmagazine.com/200...s-elastic-layout-whats-the-right-one-for-you/

Laatst bewerkt:
dit lukt niet

Hoi,
dit is ook het antwoord op mijn vraag, maar nu weet ik niet hoe ik het moet instellen,
als ik instel "100%" dan springt ie vanzelf naar 9600 px ipv 100 %. wat kan ik hier aan doen? alvast bedankt

Rick

Oei, dat weet ik ook niet. Dat heeft kennelijk met het programma te maken. 9600 px is wel heel enthousiast trouwens, dat is zo'n anderhalve meter breed.
Staat dat niet in de hulp of zo? Of anders is er hopelijk iemand die weet hoe dat werkt.

tja, das inderdaad vreselijk groot, met html wist ik het wel ongeveer. maar ik gebruik nu een programma omdat je daar meer mee kan doen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan