Stuk code aanroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudburger

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Ik heb weinig verstand van javascript, dus voor jullie denk ik een makkelijke vraag.

Ik heb een stuk code, dat hier onder staat, dat bij het laden van de pagina wordt aangeroepen.

Code:
                  function jumptopage(p){
                  var startpoint=(p-1)*totalslots
                  var y=1
                  for (i=0; i<totalslots; i++){
                  document.getElementById("slide"+i).innerHTML=(typeof galleryarray[startpoint+i]!="undefined")? buildimage(startpoint+i) : ""
                  }
                  while(document.getElementById("navlink"+y)!=null){
                  document.getElementById("navlink"+y).className=""
                  y++
                  }
                  document.getElementById("navlink"+p).className="current"
                  }

var curimage=0
                  for (y=0; y<dimension.split("x")[1]; y++){
                  for (x=0; x<dimension.split("x")[0]; x++){
                  if (curimage<galleryarray.length)
                  document.write('<div id="slide'+curimage+'" class="slideshow">'+buildimage(curimage)+'</div>')
                  curimage++
                  }
                  document.write('<br style="clear: left">')
                  }

Alleen als ik via het script hier onder naar een andere pagina ga, word alleen de functie aangeroepen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het stukje er onder ook wordt aangeroepen.

Code:
                        for (i=1;  i<Math.ceil(galleryarray.length/totalslots)+1; i++)
                        document.write('<a id="navlink'+i+'" href="javascript:jumptopage('+i+')\">Pagina '+i+'</a> ')
                        document.getElementById("navlink1").className="current"

Alvast bedankt!

Ik denk dat als je aan de onderste javascript code het volgende toevoegd het moet werken.

Code:
document.getElementById("navlink2").className="current"

Natuurlijk mag je ook navlink3, navlink4, navlink5 en navlink6 toevoegen, het is jouw feestje. :thumb:

Nee, sorry dat werkt niet, maar kan ik van het onderste stuk code van het eerste blok niet iets van een functie maken en die bij het laatste blok aanroepen?

Nee, sorry dat werkt niet, maar kan ik van het onderste stuk code van het eerste blok niet iets van een functie maken en die bij het laatste blok aanroepen?

Ik denk dat het niet werkt omdat je voor de één-na-laatste (twee-na-laatste...) regel altijd een ; in moet voegen. Probeer het nog es.

wat dacht je ervan eerst je code eens netjes op te schrijven ;)
PHP:
function jumptopage(p)
{
   var startpoint=(p-1)*totalslots;
   var y=1;

for (i=0; i<totalslots; i++){
      document.getElementById("slide"+i).innerHTML=(typeof galleryarray[startpoint+i]!="undefined")? buildimage(startpoint+i) : "";
   }

while(document.getElementById("navlink"+y)!=null){
      document.getElementById("navlink"+y).className="";
      y++;
   }

document.getElementById("navlink"+p).className="current";
}

var curimage=0;

for (y=0; y<dimension.split("x")[1]; y++){
   for (x=0; x<dimension.split("x")[0]; x++){
      if (curimage<galleryarray.length){
         document.write('<div id="slide'+curimage+'" class="slideshow">'+buildimage(curimage)+'</div>');
         curimage++;
      }
   }
   document.write('<br style="clear: left">');
}

zoals je ziet wordt het meteen duidelijker.

Ja, had het wel ff beter kunnen weergeven. Maar voor de functie maakt de ; niks uit. Dit is de pagina waar het om gaat. Als je op een foto klikt krijg je zo'n mooi schermpje, maar als je naar een andere pagina gaat, is dat er niet meer. En dat komt omdat dan het stuk code onder de functie niet wordt aangeroepen als je op een pagina klikt. Dus wil ik dat stuk code graag iets van een naam geven zodat ik het kan aanroepen als je op een pagina klikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan