stukje toevoegen aan dit xml script

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
ik heb Deze tutorial gevolgd, alles werkt prima.

alleen nu wil ik graag als extra optie dat er onderaan elk persoon een fototje van diegene komt. ik heb nog niet zoveel verstand van xml, maar wel stukje code zou ik moeten gebruiken?

wie kan mij helpen?

Gewoon een extra veld aanmaken binnen het XML gedeelte.

HTML:
<crew>	
 <naam>een naam hier</naam>
 <status>een status hier</status>
 <bouwjaar>het geboorte jaar hier</bouwjaar>
 <foto>afbeelding</foto>
</crew>

Verstand van Flash heb ik niet, maar wellicht dat deze tutorial jouw helpt om een afbeelding te laden.

Gewoon een extra veld aanmaken binnen het XML gedeelte.

HTML:
<crew>	
 <naam>een naam hier</naam>
 <status>een status hier</status>
 <bouwjaar>het geboorte jaar hier</bouwjaar>
 <foto>afbeelding</foto>
</crew>

Verstand van Flash heb ik niet, maar wellicht dat deze tutorial jouw helpt om een afbeelding te laden.

Het xml gedeelte had ik al zo inelkaar gezet zoals hierboven is aangegeven.
Ik ben dus ook al beetje bezig geweest met zo'n fotoslideshow die bijna hetzelfde is als de link hierboven, maar dan zonder volgende en vorige knop die ook op kirupa.com staat.

Ik ben sinds kort beetje bezig met flash en xml, maar wie zou mij kunnen helpen om het stukje script in flash te krijgen? zodat onder de naam een foto komt. de code die ik nu heb is:

Code:
function leesXML(geladen) {
	if (geladen) {
		waarde = _root.nummer.text;
		_root.naam.text = this.firstChild.childNodes[waarde].childNodes[0].firstChild.nodeValue;
		_root.status.text = this.firstChild.childNodes[waarde].childNodes[1].firstChild.nodeValue;
		_root.gebdatum.text = this.firstChild.childNodes[waarde].childNodes[2].firstChild.nodeValue;
		_root.totaal.text = this.firstChild.childNodes.length-=1;
	}
}
onzeGegevens = new XML();
onzeGegevens.ignoreWhite = true;
onzeGegevens.onLoad = leesXML;
onzeGegevens.load("ontwerpers.xml");

alvast bedankt, want ik kom er niet uit

mijn flash is al even geleden, maar als ik het goed op heb, zal je op je stage een lege movieclip moeten aanmaken, en dan met loadMovie de afbeelding erin laden.

Code:
_root.createEmptyMovieClip("testImg_mc");
_root.testImg_mc.loadMovie(this.firstChild.childNodes[waarde].childNodes[3].firstChild.nodeValue);

--Johan

bedankt voor je reactie, alleen het is mij niet gelukt.

maar heb inmiddels een ander script gevonden wat ook in de buurt kwam van wat ik zocht
Ander script

toch bedankt voor jullie reacties (Y) :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan