stukje van een nummer branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

m.overkamp

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2003
Hallo allemaal,

Een vriendin van mij heeft alleen een refrein van een liedje nodig.

Nu vroeg zij aan mij of ze van een gewone cd, alleen het refrein van een nummer op een cd kan branden.

Ze heeft win-XP en Nero.

Groetjes,
Mirjam en Mirella

Dat zou je kunnen doen met de nero-wave-editor, met de windows-moviemaker, of met het progje audacity..

Het zal dan zoiets gaan als:

Refrein selecteren-->cut
Alles selecteren-->delete
En dan paste

Als je audacity gebruikt, en het bestand is een mp3 file, en je wilt het refrein ook weer opslaan als mp3, moet je niet vergeten om ook de lame encoder te downloaden.

Ben beetje verliefd op dit progje:love:
Freeware (open source) en muziek dooreenschudden.
Wat een combinatie...

@Tarabass:Als je op cut hebt geduwt, waarom ga je dan nog eens alles weg doen en opnieuw plakken?

Geplaatst door James007
Ben beetje verliefd op dit progje:love:
Freeware (open source) en muziek dooreenschudden.
Wat een combinatie...

@Tarabass:Als je op cut hebt geduwt, waarom ga je dan nog eens alles weg doen en opnieuw plakken?
Omdat je dat stukje dat je geknipt hebt natuurlijk als een los liedje op wil slaan :D

Nee slapie ;)

Je knipt eerst het refrein uit het spoor, dan delete je alles en plak je het refrein terug op het spoor. Dan houdt je het refrein over toch..

Dan opslaan...

Sorry voor de de communicatiestoring, maar ik bedoelde eigenlijk uitknippen, in het menu "bewerken", dan valt alles weg behalve je refrein, dan klik je op selektie "exporteren als mp3".

Dan hoef je niet te knippen en te plakken.:)

Zo heeft iedereen zn eigen manier ;)

Iig gebruik ik dit progje nooit, maar wavelab. En daar scheelt het je als je het op die manier doet:p

Maar het zal Mevrouw overkamp vast wel lukken met de mogelijkheden die haar nu voorgehouden worden..:cool:

Tja, er zijn nu moglelijkheden genoeg.
Nu heeft een kennis van Mirella het bestandje bewerkt in Moviemaker.
Ik ken het programma niet.
Hoe kan ik het voor haar bewerken dat het op een cd gebrand wordt??

Groetjes,
Mirjam

P.S. zie blijlage, die heeft ze morgen nodig

Sorry, bijlage kan niet toegevoegd worden.
Het bestandje heeft als extentie MSWMM

Je kan hem naar een wma bestand zetten, door "filmbestand opslaan" te nemen in movie maker.
dan zet hij deze naar een wma, die je op een cd kan branden. Je moet dan wel MS movie maker hebben.

Bijlagen kunnen niet groter zijn dan 100kb als ik mij niet vergis.

Laatst bewerkt:
Hee bedankt voor jullie hulp.
Ik kreeg net een telefoontje dat ze het al via een ander programma hebben gedaan.

:thumb:

Zeg trouwens tegen die vriend dat als hij nog eens het denderend idee heeft een stukje audio in een video-editor te bewerken, dat hij het dan ook uitvoert als een muziekbestand i.p.v. het project door te sturen. :confused:

Geplaatst door m.overkamp
Hee bedankt voor jullie hulp.
Ik kreeg net een telefoontje dat ze het al via een ander programma hebben gedaan.

:thumb:

Misschien leuk voor andere om te vertellen hoe...;)

Opnieuw ga ik daarmee akkoord. :)
Berichten zoals "Is reeds opgelost." halen bij een mens het bloed onder de nagels vandaan. En vragen ook om de reactie: MAAR HOE?

Groeten, James:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan