• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Stukje VBA verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Besturingssysteem
Wndows 11
Office versie
2016
Hallo,

Als er in mijn userform de gebruiker gegevens zijn ingevoerd dan zou het zo moeten zijn dat onderstaande code uit de VBA wordt verwijderd of buiten gebruik wordt gezet.
Maar ik heb geen idee hoe ik dit moet aan pakken.:o
Code:
Private Sub UserForm_Activate()
Frame1.Visible = True

Graag jullie tips

Het is mij niet zo duidelijk wat de bedoeling is maar je zou het volgende kunnen doen:

Code:
Frame1.Visible = Textbox1.Value=""

Als textbox1 niet leeg is dan wordt frame1 getoond.
Als textbox1 leeg is dan is frame1 verborgen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dit is niet de bedoeling,

In het frame zitten textboxen dit moeten worden ingevuld als men dit heeft gedaan moet er op een knop worden gedrukt dan krijgt men nog een msgbox met ja/nee.
Bij ja moet het frame verwijderd worden, dit werkt allemaal alleen als men het workbook weer opend dan is het frame er ook weer.
De bedoeling is dat als de gegevens dus bij de eerste keer zijn ingevuld dan mag dat frame niet meer zichtbaar worden.

Roncancio's antwoord is dan nog steeds van toepassing, maar controleer je de waarde van de cellen die gevuld worden middels je form.

Inderdaad ik heb de hint begrepen.:d

Ik heb volgende code gemaakt.
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
If Range("gegevens!B1") > 2 Then Frame1.Visible = False
If Range("gegevens!B1") < 2 Then Frame1.Visible = True
End Sub

Ga deze nu uitbreiden.

Mijn dank aan jullie is groot.:thumb:

Grappig, wat doe je gegevens!B1=2

zou het zou doen:
Code:
If Range("gegevens!B1") > 2 Then 
   Frame1.Visible = False
Else 
   Frame1.Visible = True
Endif

Ron

Laatst bewerkt:
Dat dat ik ook gezien, maar dat was nog om te testen.
De code is algewijzigd net als jou voorstel.
Als ik aan het testen ben is alles nog erg uitgebreid om dat mijn kennis met VBA nog niet je van het is, maar na het testen probeer ik steeds de code kleiner te maken met het zelfde resultaat.

Maar toch bedank voor je reactie.

Als ik aan het testen ben is alles nog erg uitgebreid om dat mijn kennis met VBA nog niet je van het is, maar na het testen probeer ik steeds de code kleiner te maken met het zelfde resultaat.
Als je de code nog wat kleiner wilt maken:

Code:
   Frame1.Visible = Range("gegevens!B1") <= 2

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

Deze is wel erg kort.

Dank je wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan