Stuurprogramma CD/DVD-station ontbreek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik heb een Acer E1-522 en wilde daarop Windows opnieuw installeren. Ik heb in de BIOS UEFI gewijzigd in Legacy zodat ik de boot volorde kon wijzigen. De installatie start wel wel, maar daarna krijg ik de melding, dat de stuurprogramma's voor USB en/of DVD ontbreken. Moet ik ergens nog een instelling wijzigen?

Als het goed is, is dat niet nodig. Het Windows-installatiemedium zou deze al bij zich moeten hebben, zeker getuige het starten van de installatie.

Oplossing is doorgaans om eerst tijdens de keuze op welke harde schijf/partitie je wilt gaan installeren handmatig een partitie te maken waar je Windows op wilt installeren, dan de pc (desnoods lomp) herstarten en de setup opnieuw beginnen. Er zou dan geen probleem meer mogen komen.

Alternatieve methode (als je niet eens zover komt als hier boven etc.) is om eerst de schijf helemaal leeg te maken en dan een partitie te maken, zoals op de volgende manier:
1. Op het Windows start scherm (na de taalkeuze) gebruik Shift-F10 om op de opdrachtprompt te komen.
2. Doe de volgende commando's
diskpart
en in diskpart:
list disk
select disk 0
[mogelijk wil jij een andere harde schijf kiezen, maar voor installatie op de eerste/enige harde schijf is disk 0 de juiste.]
clean
create partition primary
exit

en dan om uit de opdrachtprompt te komen:
exit
3. Draai de rest van de setup. Setup zal zeggen dat hij niet kan installeren naar de schijf.
4. Herstart de computer (desnoods op de lompe manier van aan-uit knop)
5. Draai setup weer vanaf DVD en je kunt dan weer gewoon op de normale manier partities maken, overschrijven etc.

LET WEL OP: Met Clean wis je alle partities! Dus de hele schijf is leeg daarna.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Houdt dat in, dat alle partities op zo'n schijf verloren gaan?

Ja, alles gaat van de harde schijf af. Dus is niet geschikt als je partities wilt behouden.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan