stuurprogramma intern toetsenbord / muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

holtermans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
hallo,

ik heb een probleem met mijn hp nx9010 laptop (eigenlijk van de baas). Ik kan het toetsenbord en muis van de laptop zelf niet meer gebruiken. Door installeren van extern toetsenbord en muis heb ik de oude stuurprogramma's per ongeluk verwijderd.
Na allerlei pogingen kom ik nu telkens hetzelfde probleem tegen:

nieuwe hardware wordt wel herkend (standaard toetsenbord 101/102 en muis (ps/2) maar als ik de stuurprogrammas wil installeren krijg ik de melding dat "er mogelijk een ander stuurprogramma is dat deze functionaliteit biedt. (code 32)".

als ik toch handmatig het stuurprogamma wil bijwerken weet ik niet waar ik het stuurprogramma kan vinden. Via de website van hp kan ik wel een touchpaddriver installeren maar daarbij krijg ik een foutmelding in de installatie waardoor deze afgebroken wordt.

In de veilige modus kan ik ook alleen met een externe muis aan de slag.

Kan iemand mij helpen om de boel weer aan de praat te krijgen??

Sander

Als het goed is staan de drivers nog op de HD.

Verwijder de huidige drivers van de externe muis en keyboard en sluit de PC af.
Haal de externe muis en keyboard er uit en start opnieuw op.

Windows zal nu als het goed is de drivers vinden van het interne keyboard en touchpad.

heb ik al diverse malen geprobeerd maar er veranderd niets aan. Het toetsenbord en touchpad worden niet automatisch herkend, laat staan dat de bijbehorende drivers gevonden worden. ook het standaard 101/102 toetsenbord en PS/2 mouse doen het niet. Ik krijg een melding dat er al een versie van het stuurprogramma opstaat en dat die niet verbeterd kan worden (code 32).

En heb je al systeemherstel geprobeerd ?

Of een CD-Rom met alle stuurprogramma's ? Even je baas bellen dus :confused:

met systeemherstel kan ik niet verder terug dan het moment waar alles al fout was. Dus inderdaad maar even vragen om een herstel-cd die bij de laptop hoort. Hopelijk lukt dat, anders laat ik het wel weer weten.

bedankt in ieder geval.

ja die driver heb ik ook al geprobeerd. De installatie komt een heel eind maar op het laatst alsnog een kritieke foutmelding waardor installatie gecancelled wordt. Ook handmatig de drivers kiezen bij apparaatbeheer lukt niet.
Toevallig heb ik vanochtend het toetsenbord aan de praat gekregen. Touchpad nog niet maar ik ga het met de herstelcd van HP proberen als ik die nog kan krijgen.

ik kan voorlopig weer even typen en zal het externe toetsenbord maar even laten voor wat het is. misschien probeer ik nog even een andere maar anders maar niet. Kom ik ook nog aan mijn scriptie toe :-)

bedankt voor de moeite iig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan