Stuurprogramma voor de tunerhardware

Status
Niet open voor verdere reacties.

J.Elissen

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2004
Hallo,

Ik heb op 2 partities XP geïnstalleerd.
Op 1 partitie werkt mediacenter prima. Op de andere krijg ik de melding dat er géén tunerhardware is of het stuurprogramma niet is geïnstalleerd. Dat laatste moet dus de oorzaak zijn. Weet iemand waar ik zo'n stuurprogramma kan vinden. Ik heb alle legale software.

je had xp en hebt op een 2e partitie een tweede OS geïnstalleerd n.l. ook xp.[dual boot]

dit is feitelijk een volledige installatie , dan moet alles weer worden geïnstalleerd van update tot drivers van geluidskaart e.z.v. dacht ik zo...

je had xp en hebt op een 2e partitie een tweede OS geïnstalleerd n.l. ook xp.[dual boot]

dit is feitelijk een volledige installatie , dan moet alles weer worden geïnstalleerd van update tot drivers van geluidskaart e.z.v. dacht ik zo...

Klopt.
Op XP dat ik niet opnieuw heb geïnstalleerd werkt Mediacenter wel maar op de nieuw geïnstalleerde niet. Het moet dus inderdaad een kwestie zijn van een driver of stuurgrogramma. Ik heb echter alle drivers etc. geïnstaleerd.: windows update en via medion.com. Ik weet echter niet wat ik nu nog meer zou moeten installeren.

ik was net ook bezig met extra OS te installeren ,daar ging ook wat fout...
de drivers van mij nieuwe OS werden standaard naar mijn C schijf geschreven terwijl mijn nieuwe OS op een andere partitie staat ,net iets te enthousiast geweest met klikken...

zoiets is hier niet gebeurt ?
heb je wel geluid?
geen uitroep tekens bij apparaat beheer?
een andere player geprobeerd?
Er staat niets gedempt?
codec pack?
start de software van nieuwe xp media wel op check bij de oude de instellingen...
je zou DX diag nog even kunnen runnen...

ik was net ook bezig met extra OS te installeren ,daar ging ook wat fout...
de drivers van mij nieuwe OS werden standaard naar mijn C schijf geschreven terwijl mijn nieuwe OS op een andere partitie staat ,net iets te enthousiast geweest met klikken...

zoiets is hier niet gebeurt ?
heb je wel geluid?
geen uitroep tekens bij apparaat beheer?
een andere player geprobeerd?
Er staat niets gedempt?
codec pack?
start de software van nieuwe xp media wel op check bij de oude de instellingen...
je zou DX diag nog even kunnen runnen...

Ik heb k-lite codec pack 510s geïnstallerd maar dat helpt niet. Bedoel je met een andere player bijv. de mediaplayer? Die doet het wel.
Ik heb wel geluid.
Wat is DX diag?
Hij geeft alleen de melding dat de tuner niet is geïnstalleerd.

Ik heb k-lite codec pack 510s geïnstallerd maar dat helpt niet. Bedoel je met een andere player bijv. de mediaplayer? Die doet het wel.
Ik heb wel geluid.
Wat is DX diag?
Hij geeft alleen de melding dat de tuner niet is geïnstalleerd.

Ik heb iets ontdekt; ik hoop dat dat de oorzaak is.
Bij de hardware bleek de multimediacontroller nog geel te zijn met uitroep en vraagteken. Als ik het wil installeren krijg ik de volgende melding:
Kan de hardware niet installeren omdat de benodigde software niet is gevonden.
Enig idee waar ik die software kan vinden?

Ik heb iets ontdekt; ik hoop dat dat de oorzaak is.
Bij de hardware bleek de multimediacontroller nog geel te zijn met uitroep en vraagteken. Als ik het wil installeren krijg ik de volgende melding:
Kan de hardware niet installeren omdat de benodigde software niet is gevonden.
Enig idee waar ik die software kan vinden?

Hallo,
Het is allemaal gelukt. De software heb ik gevonden op een cd met drivers.
Hartstikke bedankt voor het op de goede weg helpen!!

groet,

graag gedaan :thumb:

ter info : Dxdiag is een test programma dat je terug kan vinden in windows.

via zoeken [ op de schijf waar windows is geinstalleerd ]in alle mappen & bestanden verschijnt een blauw rondje met geel kruisje.

of direct naar de map windows>systeem 32

door deze aan te klikken open er een direct X venster
hier kun je het e.e.a. testen en lezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan