Stuurprogramma's gezocht voor installeren op harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirachytha

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2013
Hallo, ik zit al een paar weken te proberen maar het lukt me niet en niemand die me helpen kan, het probleem is

Mijn pc was vastgelopen, heel lang niet gebeurd, voorheen ook geen problemen en deed het altijd zelf, ook jaren lang bij jullie helpmij geholpen, dus hoop dat het nu ook gaat lukken

Ik hem namelijk geformatteerd en daar is het fout mee gegaan, want met opnieuw installeren zegt hij
bootmgr ontbreekt en ik kan het nergens vinden, maar denk dat ik de verkeerde cd´s heb weggedaan, moest verhuizen naar een kleinere woning en heb toen grondig opgeruimd, helaas!!!

Heb een Acer Aspire met windows 7 desktop

Ik hoop dat iemand iets voor mij kan betekenen, alvast bedankt!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke uitvoering van Windows 7 heb je? Je kunt dit als volgt controleren: Klik op Help in de werkbalk in het Configuratiecherm → Over Windows

Ik neem aan dat je een tweede computer hebt of kan gebruiken via kennissen om voorbereidende werkzaamheden uit te voeren?

een goede morgen, ik heb even een oude laptop van iemand te leen, dus ja, maar ik kan niet zien welke windows 7 ik heb, want mijn hele besturing is er van af

Ook goedemorgen:D
Ok, kijk dan op de sticker aan de achterzijde van de computer welke versie van Windows 7 je hebt en meldt dat in je volgende reactie.

een 32 bit Intell D inside processor met ATI AMD
heb je daar wat aan

zover bedankt!!!

Nee het gaat om een sticker waar de productsleutel van de geïnstalleerde Windowsversie staat.
windowsversie.jpg

windows 7 ultimate, verder kan ik het niet lezen staat op de grond en ik heb artrose in mijn knieën, en heb ook ggeen mobiel waar ik een foto mee kan maken, heb je hier wat aan, of kan ik het vinden op de installatie cd

Je kunt hier een Windows 7 Ultimate 32-bit (incl SP1) of Windows 7 Ultimate 64-bit (incl SP1) downloaden & vervolgens als iso op dvd branden.
Je moet dit branden als image. Niet het .iso bestandje los op een DVD branden. Hoe dat moet, zie je hier.
Lees dit artikel voor meer informatie over je nieuwe Windows installatie DVD.

Door vóór het branden de ei.cfg removal_utility.zip te gebruiken en dus ei.cfg uit de iso te verwijderen, krijg je de mogelijkheid bij het installeren te kiezen tussen verscheidene versies van Windows 7.

Let op: Deze Windows is Engelstalig. Je kunt hierna door een invoertaal toe te voegen je moedertaal naderhand instellen.

Laatst bewerkt:
Hallo dorado,

ik heb het tich keer opnieuw gedaan en vele malen gebrand, maar ik krijg het niet voor elkaar, helaas, wordt er helemaal naar van.
Jij in elk geval bedankt voor de uitleg en moeite. Ik weet niet wat ik er verder mee moet, helaas!! Zal wel einde verhaal worden.

Kun je vertellen wat er fout gaat?

ik doe dvd er in, start opnieuw en druk op opstarten van cd (!ste boot) dan gaat hij door tot het scherm van windows, verder install now, opklikken, setup is starting, licentie en dan custom (advanced) partitie C en daar stopt hij steeds met setup was unable to create a new system partition or locate an existing system partition. See the setup log files for more information, dan laat ik hem zoeken voor drivers, die vindt hij niet en dan is het einde daar blijft hij telkens stoppen

Probeer eens met GParted een partitie te maken, waardoor de installatie wel uitgevoerd kan worden.

zal ik gaan proberen, dank je

nou ook dat gedaan, ging jaren terug altijd met windows XP en die gparted, maar helaas deze komt terug met dat de stuurprogramma bestanden eerst moeten worden geïnstalleerd, en die krijg ik nergens vandaan!!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het topic verplaatst naar windows 7 aangezien het hier beter op zijn plaats staat dan in hardware.

Probeer eens het volgende:
Start op met een Hirens Boot cd in Mini Windows XP mode.

Klik op:
  1. HBCD
  2. Programs
  3. Partition /Boot /MBR
  4. Partition Wizard Home Edition

Doe dan het volgende:
  1. Create a partition
  2. Change drive letter
  3. Test surface

Probeer opnieuw te installeren.

Laatst bewerkt:
nou dorido, ik krijg hem niet opgestart, jij wordt bedankt voor al je hulp, en ik ben heel verdrietig!!!
Dank je wel nogmaals, het mag gewoon niet lukken

Hallo Mirachytha,

Het is inderdaad een iets wat vreemd probleem maar ken zoiets wel ergens van.
Dat zit hem dan in de boot sector, waar vanuit ook de windows boot manager wordt geladen (bootmgr, een verborgen systeem file in een windows (systeem) partitie).
Het komt er ongeveer hier op neer dat de boot sector (ook wel eens de mbr genoemd) niet goed of niet goed volledig wordt en/of is bijgewerkt.

Dat van de setup was unable to create a new system partition or locate an existing system partition.
Kan komen doordat de partition table ongeldig is, daar staat b.v onder andere of een partitie een systeem partitie is (active partitie) en het begin en het einde van de partitie enz.
De partitie waar de boot manager (bootmgr) op staat is de (active) boot partitie als je windows daarna nog een keer installeerd dan zet windows setup op die partitie de boot manager niet nog een keer neer want die windows installatie wordt opgestart vanuit de boot partitie met de boot manager.
Als van die boot partitie de partition table corupt of ongeldig is en in werkelijkheid de partitie niet meer te benaderen is dan krijg je zoiets als dat de bootmgr ontbreekt.

Als een voorbeeld bedoeld, met het installeren van windows 7 wordt er automatisch ook nog een verborgen systeem partitie (100MB) gemaakt wat gebruikt wordt voor systeem en boot bestanden die van belang voor het opstarten en de werking van windows 7 zijn.
En heb een keer uit verveling die verborgen systeem partitie eens verwijderd en het gevolg lijkt wat op net zoiets als dit.

Heb geen idee hoe de hardeschijf verder is ingedeeld maar je kan eens alle partities verwijderen en daarna de pc weer opstarten en dan de mbr bijwerken.
En als je nog de hele hardeschijf met partities indeeld b.v 80GB voor windows 7 en de rest als bestanden bibiotheek zodat er geen vrije ruimte meer over is op de hardeschijf.
Dan zal met het installeren van windows 7 er geen verborgen systeem partitie worden gemaakt en staat alles gewoon in de windows partitie.
Zo ben je van dat irritante geval af en draait windows zoals het hoort, maar als je die partitie toch erbij wil hebben dan laat je die 80GB als vrije ruimte open.

Gebruik zelf meestal een bootdisk van paragon geen freeware maar heb ook nog deze op de pc staan waar dit de bootdisk van is en wel freeware.
Het is in ieder geval wel van belang dat de hardeschijf even op orde wordt gebracht, alleen is het me nog niet helemaal duidelijk wat er nou is gebeurd met het vastlopen van de pc.

Dit werdt ooit eens door de jongens bij microsoft gezegt.
Het mag gewoon niet gebeuren dat het niet lukken kan om een windows ergens op een computer te installeren. ;):thumb:

Nou dat is een heel verhaal, maar ik zal het gaan proberen om de partities weg te halen en of het dan gaat lukken, dat hoor je van mij!!
In elk geval vast bedankt voor deze uitleg,
Hij is vast gelopen met een update en toen kreeg ik hem niet meer terug, ook niet met herstellen, toen werd mijn scherm steeds blauwer en na verloop van tijd gebeurde er niets meer, maar kon ik er ook niet meer mee, toen geformatteerd en daar is dus de ellende begonnen, maar ga dit proberen, dank je wel.

nee hoor het wil steeds niet lukken, ik heb het weer een paar keer gedaan zoals je beschrijft, het 1 schijf nu en toch wil hij niet doorstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan