SU-0013 foutmelding bij installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.006
Heel vreemd verhaal:
Had gisteren een comp (een x86 Family6model7stepping3, AT/AT compatible, 65.012 kbram) waarom windows 2000 stond. Volgens mij heb ik ook ergens gelezen dat het een pentium 3 moet zijn met 450 mhz..
Ik heb die comp leeggehaald met formatc:/u ... Daarna probeerde ik win 98 SE erop te zetten.. In het begin leek dat heel goed te gaan.. Hij start netjes via de cd op, vraagt of ik de setup via de cd rom il doen... Dan kan ik in het blauwe venster op enter klikken om te installeren.. Dan begint de comp met de routinecontrole en daarna begint ie met het kopieren van bestanden..

Dan krijg ik ineens een setup-detectiebericht met de volgende tekst: Bericht SU-0013 - Setup kan geen bestanden maken op het opstartstation en kan windows 98 niet installeren. Als i een hpfs of ntfs-bestandssysteem gebruikt moet u een dospartitie maken. Schakel LANtastic-server of Superstor-compressie uit voordat u setup uitvoert...

Wie kan me in gewoon Hollands vertellen wat ik nu moet doen????
 
Opstarten met een bootfloppy van Windows.

Type bij a:\> FDISK /MBR
Daarna FDISK

Verwijder in FDISK alle bestaande partities en reboot. Start op via de diskette, start FDISK weer op en maak een nieuwe partitie aan.
 
Als ik via fdisk kijk of er partities zijn, dan zie ik:
partitie: c:1
Status: A
Type: pri dos
MB: 8809
systeemL fat16
gebruik: 100:
 
Doe dan eens alleen FDISK /MBR en probeer het opnieuw.
 
voor tiborv

Ik heb netjes gedaan wat je suggereerde:
fdisk /mbr
daarna fdik en alles verwijderd
daarna opnieuw opgestart via diskette en weer fdisk gedaan
daar een nieuwe primaire dos partitie gemaakt van volledige grootte...

nu ziet het er zo uit bij gegevens over partities:
partitie: c:1
Status: A
Type: pri dos
MB: 8809
systeemL fat32
gebruik: 100%

Daarna weer via de cd opgestart en ik mag al verder dan daarnet.. Hij is nu bezig met installeren..

Als u niets meer hoort! Dan werkt het...
Ik ben u eeuwig dankbaar als het nu wel werkt....
thanks..
 
nog 1 vraagje

Het is gelukt.. win 98 staat er nu op.. maar nu heb ik max 16 kleuren.. wie weet wat ik nodig heb om te kunnen kiezen uit 16 bits kleuren??? waar op het moederbord of videokaart moet ik dan zoeken???
 
Drivers van je videokaart. Probeer te achterhalen welk merk/type je hebt. Staat er meestal op. Heb je een onboard (op het moederbord) geef dan het merk/type moederbord door.
 
Installeer de drivers van je videokaart. Kijk desnoods voor de drivers op de site van je videokaart.

Groetjes,
Bennie
 
geluids- en videokaart

zie op het moederboard heel veel tekst staan, dus ik zou niet zo snel kunnen zien welk type moederbord het is.. We haal ik van de volgende kaarten de verschillende info waaruit iemand vast wel kan opmaken waar ik moet gaan zoeken..

videokaart:
zwart blokje:
s3 Trio 3d on board
ndc3bb
86c365

stickertje achterop:
Video-71AGP 3d 4068669

Stempel op de kaart zelf:
JTNMC VCS382o71AGP


Geluidskaart:
FCC ID: LWHA381F20

Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen...

thanks
9913 c49748.00
 
Volgens mij heb ik voor de videokaart al de geschikte drivers gevonden via google..
Maar de geluidskaart geeft nog wat problemen...
Krijg via google twee links.. en het ene bestand dat ik daar vanaf haal is: powerfcg (een configuratie-uitbreiding) en Addreg (een toepassing).. Als ik op mijn eigen comp (met XP) op dat tweede bestand klik, gebeurt er helemaal niets.. dus ik vrees dat dit nog niet de goede bestanden zijn..
 
videokaart

Ik heb de drivers van de videokaart geinstalleerd.. Bij eigenschappen van adapter zie ik nu ook staan: S3IncorporatedTrio3DDisplayDriver.. Dus dat lijkt me goed..
maar als ik dan naar tabblad instellingen bij eigenschappen voor beeldscherm ga, kan ik alleen maar kiezen voor 2 en 16 kleuren.. Lijkt me nog wat weinig en het lijkt me ook dat de kaart wel meer zou moeten kunnen... HELLUP..

enne.. de bestanden die ik bij de geluidskaart vond, werken inderdaad niet...
DUS OOK HELLUP
 
Download dit zipbestandje en pak het uit, start het programmaatje CPUZ.EXE op.

Ga naar het tabblad "ABOUT" en klik op "save results" er wordt dan een bestand cpuz.htm aangemaakt. Zet dat in een zipbestand en voeg het toe bij je volgend bericht. Het toevoegen van een bestandje kun je regelen net boven de button "Plaats bericht"
 
Laatst bewerkt:
hoi

Ik ben je nu al dankbaar voor alle hulp.. echt waar.. soms snap ik het nl ff niet meer...
Hier is het zip-bestandje..
 
en dan moet je natuurlijk wel het zipbestandje erbij doen...
 
Je hebt volgens dit programma een moederbord met modelnummer 693-596-8671, een beetje zoekwerk leidt naar de SG-APPPM3 van een onbekende fabrikant. Het zijn zogenoemde "relabeled Vtech/PcPartner boards" dus de fabrikant is Vtech.

Ik kan helaas niet achterhalen wat er allemaal opzit. Je kunt nog een ander programma proberen, dat programmaatje vind je hier . werkt vanuit DOS.
 
gek eigenlijk dat ik wel bijbehorende drivers gevonden heb voor de videokaart en dat ie toch op maar 16 kleuren blijft staan.. heb ik nog nooit eerder gehad.. en dat je met dat fcc niet de drivers kunt vinden voor de geluidskaart vind ik ook vreemd..
 
heb je dan wat aan dat rpt bestand dat ie maakt als je een rapport aan maakt?
 
Ik denk dat je toch de verkeerde drivers te pakken hebt. Zip dat RPT bestandje maar.. Morgen kijk ik er na..
 
gegevens

Ik typ de gegevens ff over:
processor: intel pentium 3 450 - 600 mhz
coprocessor: internal
cpu clock: 451.1 mhz
level 1 cache: 16 + 16 kb
level 2 cache: 512 kb
system name: VIA technologies, Inc. VT82C692BX
Motherboard: VTech (PC partner Ltd.)
Bios version: Award modular Bios v4. 51PG
Chipset Vendor: VIA technologies Inc
Chipset: VT82C691/693A/694X Apollo Pro/133/133A System Controller
PCI Bus version: 2.10
PnP Bios version: 1.0
DMI/SMBIOS Vers: 2.2
Video Chip Vend: S3 Inc
Video Chip: 86c365/366 Trio3D
VESA OEM String: S3 Incorporated Trio3D
Video memory: 4 mb
Sound chip Vend: Avance Logic, Inc
Sound chip: ALI 3d Enh Sound PnP
Sound Card Type: Soundblaster 16/16 ASP
DSP Version: 4.02
Base Port: 220H IRQ: 5 8bit DMA: 1,3

Ik heb het wat gescreend, maar denk dat dit de info is...
 
Re: gegevens

Geplaatst door DaanM

Video Chip Vend: S3 Inc
Video Chip: 86c365/366 Trio3D

Sound chip Vend: Avance Logic, Inc
Sound chip: ALI 3d Enh Sound PnP
Sound Card Type: Soundblaster 16/16 ASP

Hier hebben we wat aan.. Ik ga zoeken..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan