Sub aanroepen in usercontrol lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mastermindzh

Verenigingslid
Lid geworden
10 dec 2008
Ik krijg het toch echt niet voor elkaar :P

Wat ik wil(voorbeeld, let op codes zijn verzonnen en werken niet!):

op het usercontrol wordt een listview met data aangemaakt.
Wat ik wil: die data printen met een universele knop (op een ander form).

maar ik kan de gehele usercontrol niet benaderen?

de code = listview1.print
dus dan zou de call usercontrol1.listview1.print moeten zijn, dit werkt niet.

Als oplossing dacht ik een module de code laten uitvoeren, maar dat werkt ook niet omdat simpelweg usercontrol1.XXXX niet aangeroepen kan worden. bijv: usercontrol1.listview1.add("test").

Ook had ik bedacht om een public shared function (of friend function) te maken en die de listview te laten printen, echter in een public shared function & friend function mag je ook geen specifieke calls doen naar een usercontrol omdat je weer op hetzelfde probleem usercontrol.XXX komt

weet iemand hoe ik toch de listview die op een usercontrol staat kan aanroepel met behulp van een knop op een ander forM?

PS: een form gebruiken I.P.V een panel wil ik eigenlijk niet als het ook met een usercontrol kan.

Laatst bewerkt:
Kan je niet gewoon een aparte method in je usercontrol class maken en deze vanuit je main form aanroepen?

Zoiets als:

In je NaamVanJeUserControl.vb:
Code:
    Public Shared Sub Print()
        MsgBox("Printen")
    End Sub

In je Form:
Code:
NaamVanJeUserControl.Print()

Ah, zo... dus ik ben toch wel retarded :D!

Thanks, ik zou zweren dat ik dit al getest had, maar het werkt probleem opgelost!

[edit] heb dit getest.... ik had PRIVATE shared sub gekopieerd uit mijn class :o [/edit]

Laatst bewerkt:
Toch niet, toen ik de code testen heb ik dom genoeg het msgbox stukje overgenomen, en dat doet het wel.

ik krijg:
cannot refer to an instance member of a class from within a shared methord or shared member initializer without an explicit instance of the class

of:
reference to a non-shared member requires an object reference

[edit]

Omdat het toch maar een textstring wordt, pas ik de code in het usercontrol aan zodat deze uiteindelijk een string aanpast op het andere form.
vervolgens call ik de string dan gewoon van het form.
[/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan