Sub maakt een raar geluid!

Status
Niet open voor verdere reacties.

iCarl0o

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2012
Hoi iedereen,

Vanmiddag heb ik mijn nieuwe subwoofer binnengekregen. Ik ben erg tevreden over de kwaliteit alleen ik ben er net achter gekomen dat de sub 'zoemt'
Zo klinkt het als ik aan de Fase knop draai (zonder kabels of muziek aan):
Spraak00001.mp3

Dit is hoe ik mijn sub heb aangesloten:
CAM00154.jpg

Ook werkt mijn sub niet als ik de auto knop op off zet. Ik weet niet of dit normaal is.
Als de knop op off staat dan werkt de sub niet maar dan maakt het ook geen zoemend geluid.

Zou iemand weten of dit een defect is en dat ik de sub dus moet vervangen?

Staat er in de buurt iets met een trafo zoals een halogeenlamp of versterker?
Lijkt mij het instralen van een strooiveld van een trafo, of de versterker in die sub is niet goed afgeschermd en/of geen goede ontstoring.

Me versterker staat ongeveer op 1,5m afstand. verder staat mijn pc wel naast de subwoofer. Op me pc staat een technicolor tg122n voor het internet. Het is een oude pc omdat mijn laptop gecrashed is.

En als je dat ding op een andere plaats zet blijft het?

Overigens denk ik dat je de volume knop bedoeld i.p.v. fase, die kun je achterop 180 graden draaien indien de speakers een andere fase hebben om de fase verschuiving op te heffen bij verkeerd aansluiten.

Ik heb de sub ff in het midden van mijn kamer gezet maar het blijft nog steeds hetzelfde geluid maken.
Stomme fout, ik bedoelde de freq draai knop en niet de fase.

TL verlichting in de buurt die aan staat of een magnetron?
En was het een nieuwe of een 2e hands?

Die "auto" knop is denkelijk dat als er een signaal is de sub aangaat?

Ik heb geen TL verlichting (in het hele huis), de sub staat op mijn slaapkamer (zolder) dus ook geen magnetron in de buurt.
Ik heb het nieuw op Bol.com gekocht.
In de handleiding van m'n versterker staat dat ik de auto functie uit moet zetten. Maar als ik dit doe dan komt er een rood lichtje (normaal groen) en komt er helemaal geen geluid uit.

Ben er zonet ook achter gekomen dat ik de Skytronic shfs10b besteld heb voor 120 euro, en ik heb een Hyundai Multicav binnengekregen. Na wat onderzoek op google ben ik erachter gekomen dat ik die voor 60 euro kan kopen.

Laatst bewerkt:
Terug naar Bol! ding is stuk. (Moet niet brommen als er niks op aangesloten is.)
Voor zekerheid nog even op een ander stopcontact (ander kamer) proberen.

Bol.com kan er denk ik niks aan doen. Hij is via bol.com geleverd maar verstuurd door WLshop in veenendaal. Ik ga zaterdag erheen om het te laten horen en vervolgens om te ruilen.
Ook in een ander stopcontact blijft hij hetzelfde geluid maken.
Iedereen bedankt voor de snelle hulp.
Nu maar hopen dat ze hem om kunnen ruilen en dat ik de nieuwe eerst mag horen voordat ik naar huis ga.

Ben afgelopen zaterdag terug gegaan naar de winkel waar de sub vandaan komt. Erg behulpzaam personeel. De sub werd uitgepakt en hij luisterde naar het geluid dat eruit kwam. Dit klopt niet zei hij al. Hij heeft een andere sub van hetzelfde merk gepakt en liet die horen. Die klonk goed en ik heb die mee naar huis gekregen. Overigens heb ik hem nu 10 euro goedkoper omdat ik het in de winkel gekocht heb en niet via bol.com. Dit probleem is opgelost :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan