sub seven

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansih

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2002
Berichten
24
hallo
ik heb via mijn firewall een meldig van sub seven
ik heb het nagekeken waar het wegkomt maar het vreemde is de bron mijn eigen ip adres is en het een outgoing worm is ik heb geprobeerd de bestemming te pingen, maar dat lukt niet wie kan mij meer vertellen, wat dit is, hoe het komt, en hoe ik het eventueel kan verwijderen
 
Als ie écht Outgoing is, heb je uiteraard een probleem.

Doe dit:

Ga naar http://www.spywareinfo.com/downloads.php#startup , en download 'Startuplist'.

Uitpakken, erop dubbelklikken, en je krijgt een tekstbestand dat een uitgebreid overzicht geeft van alles wat er zich op jouw computer afspeelt.

Ga naar Bewerken > Alles selecteren, kopiëer het, en laat de inhoud hier eens zien.

Mocht je inderdaad een trojan hebben, vinden we hem.

En even on line laten scannen bij Panda Active Scan kan ook geen kwaad.
 
Geplaatst door hansih
hallo
ik heb via mijn firewall een meldig van sub seven
ik heb het nagekeken waar het wegkomt maar het vreemde is de bron mijn eigen ip adres is en het een outgoing worm is ik heb geprobeerd de bestemming te pingen, maar dat lukt niet wie kan mij meer vertellen, wat dit is, hoe het komt, en hoe ik het eventueel kan verwijderen
 

Bijlagen

  • startuplist.txt
    7 KB · Weergaven: 35
Laat zowiezo toch nog even online scannen. Dan weet je zeker dat je geen subseven hebt.
 
Geplaatst door Kleinkramer
Laat zowiezo toch nog even online scannen. Dan weet je zeker dat je geen subseven hebt.
ik heb als bijlage het venster van de logfile bijgevoegd misschien kun je hier wat mee
 
Geplaatst door hansih

ik heb als bijlage het venster van de logfile bijgevoegd misschien kun je hier wat mee

Die had ik al gezien, toch?

En daarop zei ik dat er geen trojan te zien was.
 
Ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden, het is namelijk zo dat als ik kazaa heb geactiveerd dan geeft mijn firewall de melding van een outgoing subseven.

Bedankt voor de reactie en hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan