• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sub uitvoeren bij cel klik zonder selectionchance

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ralbers

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje
Ik zou graag een makro willen uitvoeren als ik op een cel klik
maar het liefst zonder
Code:
Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

Ook moet de makro 2x uitgevoerd worden als er 2x direct achter elkaar op geklikt word en dat gebeurt niet bij selectionchange

Het gaat om best wel wat cellen waarbij ik dit wil toepassen (minstens 15 per tabblad)
Dus ik ben ook bang dat hij erg traag zal worden als ik selectionchange ga gebruiken.
Ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft?

alvast bedankt voor de tips!

mvg,
Roel

Ik denk niet dat je veel keuze hebt. Dubbelclick is wel apart af te vangen, maar voor de rest ben je toch afhankelijk van de events die excel je geeft.

Je kunt met een "intersect" check en "cell count" check wel uitsluiten dat de macro loopt bij andere cellen, danwel een selectie van meerdere cellen.

ja ik ben bang dat als ik dus die intersect enzo ga gebruiken dat het dan traag word. En dit werkt niet met 2 keer klikken. Dus ik ga gewoon werken met knoppen denk ik. Mocht iemand hier nog een alternatief voor hebben hoor ik het graag.

dubbelclicken kun je dus een ander event voor gebruiken, zolang je maar snel genoeg 2x clicked.

ja zo zou ik dubbelklik idd kunnen gebruiken maar het is gewoon een + of een - waarop geklikt moet worden om de waarde van de cel ernaast omhoog of omlaag te doen
dus dat is niet echt handig
Maar met gewoon knoppen werkt het ook
Maar ik vroeg me gewoon af of het ook mogelijk was een sub direct aan de cel te koppelen
Zoals in het plaatje
screenshot knoppen.jpg

Het is dus ook niet dat ik niet verder kan maar meer dat ik mijn kennis wil uitbreiden;)

met dubbelclick wel. ook kun je de knoppen verplaatsen en verbergen gelang de geselecteerde cell, maar je hebt gewoon niet alle handvaten om het perfect te doen

awesome dit ziet er dus al uit als de perfecte workaround waar ik naar op zoek ben
ik ga het direct uit testen

mm de uitwerking lukt me nog niet helemaal

Er zijn namelijk ook tekstvakken die op deze manier aangepast moeten worden
dit gaat met een sub die ik gemaakt heb perfect.

Het lukt me eigenlijk niet om die sub ook uit te voeren na hyperlink

Ik heb het gevonden

ik heb nu dit gemaakt om 4 knoppen te gebruiken

Code:
Private Sub Worksheet_FollowHyperlink(ByVal Target As Hyperlink)
If Target.SubAddress = "jaar_knop_jaar_min" Then
jaar_jaar_min
Else
End If
If Target.SubAddress = "jaar_knop_jaar_plus" Then
jaar_jaar_plus
Else
End If
If Target.SubAddress = "jaard5" Then
jaar_doos_min
Else
End If
If Target.SubAddress = "jaare5" Then
jaar_doos_min
Else
End If
End Sub

Ik vraag me alleen af of dit de beste manier is
En of dit dadelijk uberhaupt wel sneller gaat werken dan gewone knoppen. Want dat was namelijk de hele reden van deze aanpassing
Ik ga dit morgen even verder uitzoeken. Vandaag namelijk even doen alsof ik een ambtenaar ben en om 5 uur stoppen;)

Dat lijkt mij niet de beste manier.
Ik denk dat een oplossing zoals in de bijlage bij dit bericht meer aan je wensen beantwoordt.

Ik heb nu de methode van Zapatr geïmplementeerd.
En het ziet er strak uit al zeg ik het zelf

screenshot-Naamloos.jpg

Ik denk dat dit sneller zal werken als die optie met de hyperlinks omdat er dan een flink stuk code in de private sub zal moeten die iedere keer gedraaid moet worden.

Bedankt voor de tips allemaal
Ik zet hem op opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan