subdirectory maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

apcmvw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2012
Op mijn website wil ik een deel van de pagina's beveiligen en alleen toegang geven voor kenners van inlognaam en password.
Ik heb daarvoor een aparte subdirectory gemaakt waarin de beveiligde pagina's nu zijn verplaatst. Met de hulp van Helpmij is het me nu gelukt de beveiliging van deze beveiligde map/subdirectory in orde te maken. Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik de images op de verplaatste pagina's niet meer terugzie. Betekent dat dat ik alle verwijzingen naar images op de verplaatste pagina's opnieuw moet maken of is daar een simpeler oplossing voor?

De images zitten dus ook in een map die onder je .htaccess ligt? Dan moet je die buiten je beveiligde directory verplaatsen.

Nee, de map met images zit nog op dezelfde (onbeveiligde) plaats. De pagina's die nu in de beveiligde map zitten hebben verwijzingen naar de images in de niet beveiligde map.

Dat zou gewoon moeten werken, als het pad klopt. Of er is iets anders wat de boel blokkeert.

Ligt er aan of je absolute of relatieve verwijzingen maakt, in dit geval lijkt me dat ze relatief zijn, en dat je ze dus helaas waarschijnlijk wel zal moeten aanpassen, óf je verplaatst de map met afbeeldingen naar de 'verwezen plek' als het ware.

Helder! Hier kan ik mee uit de voeten.
Overigens als ik nu kennelijk met relatieve verwijzingen werk hoe maak ik dan absolute verwijzingen? Dit ivm met toekomstige zaken.

Ik zou niet met absolute verwijzingen werken die je volledige URL gebruiken in je HTML-attributen. Dat wordt een crime als je gaat verhuizen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan