Subdomein aanmaken, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

julesyeah123

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2013
Ik wil graag een subdomein aanmaken voor mijn site.

Dan wil ik zo iets als dit: pagina.url.nl
Die link moet dan doorsturen naar een pagina op mijn site die al aangemaakt is op mijn site: url.nl/pagina

Hoe maak ik die aan? Het lukt me niet.

Ik bezit over de DNS instellingen van mijn site, daar zou het moeten kunnen lukken, maar het lukt mij niet :p
Ik heb een domeinnaam bij TransIP

Hebben ze bij TransIP niet zoiets als DirectAdmin waar je op moet inloggen?
Daar kun je de subdomeinen nl zo mee aanmaken

Oh ja dat zou wel kunnen. Moet ik even nakijken, maar ik las op het forum van transip dat het ook in de DNS instellingen kan, iemand daar ervaring mee?

Dan moet je meen ik zelf CNAME records gaan aanmaken en dat is veel omslachtiger dan in DirectAdmin, nog afgezien van de risico's als je fouten maakt.

In DirectAdmin geef je alleen de naam van je nieuwe subdomein op en klik je op "maak"... verder niets.

subdom1.jpg subdom2.jpg

Subdomeinen maak je niet aan in de DNS óf DirectAdmin, maar uitsluitend in beide.

In DirectAdmin moet je aangeven hoe de subdomein op je webserver moet worden afgehandeld.

Directadmin kan zowel dnsbeheer als subdomeinbeheer aan

Je logt in op de transip panel.
daar ga je naar dns instellingen
daar maak je een nieuwe cname aan die je laat verwijzen naar je huidige website.
dit betekend dat allebei de namen op dezelfde plek uitkomen.
Dan maak je een url redirector aan die alle verkeer voor 2e adres doorsluizen naar subdirectory.

Als je details wil kun je me mailen.

M.

En je virtual host moet ook goed ingesteld zijn, als je een wildcard wilt gebruiken naar 1 vaste bestemming.
Zoals [alles].domein.nl.

Subdomeinen maak je niet aan in de DNS óf DirectAdmin, maar uitsluitend in beide.
Je maakt een (sub)domein alleen in de DNS. DirectAdmin (of willekeurig ander programma) is slechts een beheersysteem.

@smartThinker. Yep. Dit is het antwoord!
RE: Dan maak je een url redirector -- Ik denk dat je hier .htaccess bestand bedoelt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan