Subdomein doorlinken naar website

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.682
Ik heb 2 websites voor mijn praktijk in Wordpress. Een daarvan is een subdomein van de ander.

Het gaat om www.praktijk-havayah.nl en om informatie.praktijk-havayah.nl

Nu staat er op mijn visitekaartjes nog de oude naam informatief.praktijk-havayah.nl

Dus met een "f". De hosting had voor mij het subdomein aangemaakt zonder "f". Dat had ik ook zelf kunnen doen maar goed, service. Totdat ik later pas zag toen de website klaar was, dat de "f" mistte! Ik kon dus de naam echt niet meer veranderen. (ja, had gekund, maar dan had ik echt alles overal moeten veranderen en ja, dat werd een klus)

Nu heb ik vandaag een subdomein aangemaakt met de naam: informatief.praktijk-havayah.nl en een .htaccess aangemaakt met:
Code:
RedirectMatch permanent ^/$ http://informatie.praktijk-havayah.nl/

Echter dat werkt niet.

ps. ik kan niet zelf bij het DNS helaas :(

Wie kan mij uitleggen hoe ik het wel voor elkaar krijg? (nieuwe visitekaartjes laten maken kan ook, maar dit is goedkoper ;) )
 
Laatst bewerkt:
Je kan toch de URL / subdomein gewoon aanpassen?
 
Je moet dan werk enige configuratiedingen in je database aanpassen. Voor een verhuizing van Wordpress heb ik eens een addon gebruikt die de URL's rechtzette.
 
Nee, ik hoef niet te verhuizen. Ik heb het idee dat je het niet helemaal begrijpt.
(het kan ook zijn dat ik jou niet begrijp ;) )
 
Je hebt dus een verkeerd subdomein? Waarom niet de boel rechttrekken en op het juiste subdomein installeren i.p.v. redirecten?
 
Je hebt dus een verkeerd subdomein? Waarom niet de boel rechttrekken en op het juiste subdomein installeren i.p.v. redirecten?
Ik geloof dat ik dat al heb omschreven in mijn eerste post?

De boel rechttrekken is een heel werk, ik heb die website eindelijk nu zoals ik het hebben wil. Kijk maar eens naar de website waar het om gaat.
Dan is redirect (totdat ik ooit nieuwe visitekaartjes heb) wel iets makkelijker.

Maar goed, dat is mijn vraag helemaal niet. Ik wil een normaal antwoord op mijn gestelde vraag:

Ik heb 2 websites voor mijn praktijk in Wordpress. Een daarvan is een subdomein van de ander.

Het gaat om www.praktijk-havayah.nl en om informatie.praktijk-havayah.nl

Nu staat er op mijn visitekaartjes nog de oude naam informatief.praktijk-havayah.nl

Dus met een "f". De hosting had voor mij het subdomein aangemaakt zonder "f". Dat had ik ook zelf kunnen doen maar goed, service. Totdat ik later pas zag toen de website klaar was, dat de "f" mistte! Ik kon dus de naam echt niet meer veranderen. (ja, had gekund, maar dan had ik echt alles overal moeten veranderen en ja, dat werd een klus)

Nu heb ik vandaag een subdomein aangemaakt met de naam: informatief.praktijk-havayah.nl en een .htaccess aangemaakt met:
Code:
RedirectMatch permanent ^/$ http://informatie.praktijk-havayah.nl/

Echter dat werkt niet.

ps. ik kan niet zelf bij het DNS helaas :(

Wie kan mij uitleggen hoe ik het wel voor elkaar krijg? (nieuwe visitekaartjes laten maken kan ook, maar dit is goedkoper ;) )
 
Laatst bewerkt:
Hmmm. Je kan ook een Redirect in .htaccess gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
ppff, sorry hoor. Maar wat schrijf ik nou. Lezen is wel heel moeilijk vandaag, lijkt wel.
Ik heb een .htaccess file aangemaakt, maar die werkt niet.
Wat doe ik verkeerd?

Weet je, als je het niet weet......laat het dan aan iemand anders over die het wel weet.
 
Code:
Redirect / http://www.nieuwebestemmingvoorjouwsitehier.nl
Is trouwens ook een van de eerste hits in Google.

En als ik het niet wist, dan had ik overigens hier niet op gereageerd.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
En die oplossing gaf ik. Kijk even een post terug, en neem gerust een kopje koffie. ☺
 
Het stond er toch echt anders toen ik het las ;)

Laatst aangepast door PHP4U : Vandaag om 15:47

Mijn laatste bericht is van 15.13.

Maar goed, laat het maar zitten joh.
Ik bedenk wel iets.

ps. je antwoord werkt niet:
Server niet gevonden

Firefox kan de server op informatief.praktijk-havayah.nl niet vinden.
 
Laatst bewerkt:
Dan kloppen de server/DNS instellingen niet.
 
Maar om nog even op je opmerking terug te komen dat de DNS niet goed staat.........
wat en hoe moet ik het nu zo schrijven dat je mijn eerste post zo goed kan lezen, dat je snapt hoe en wat ik bedoel.

server/dns heeft er totaal niets mee te maken naar mijn idee. Normaal maak je gewoon een subdomein aan en dat kan je dan wijzigen door deze door te linken.

Nog een puntje van goed lezen:
Ik kan niet bij de DNS, de hosting waar i zit heeft dat afgeschermd. Bij Versio bijv. kan je dat wel allemaal regelen.

Nu dus niet en dus zoek ik een .htaccess waarbij je kan redirecten naar de werkelijke site.
De .htaccess die ik gevonden heb, werkt niet evenmin als die van jou.

Maar nogmaals php4u, want dit gaat hem niet worden.
Ik hoop echter wel dat iemand anders kan reageren?
 
Firefox kan de server op informatief.praktijk-havayah.nl niet vinden.
De subdomeinnaam komt nergens aan. Ook met een ping of traceroute wordt deze NIET gevonden.

Het probleem zit echt in de DNS of webserverinstellingen.
Dus babbel maar met je hosting.


En ik vind het jammer dat je je best onaardig opstelt naar mij met mijn goodwill. Ik geef toe dat het topic een beetje warrig overkomt, maar dat is geen reden om iemand af te snauwen.
 
Laatst bewerkt:
laten we even de zaken helder op een rij zetten. Er zijn dus drie (sub)domeinnamen:

www.praktijk-havayah.nl
Hier is niks mee aan de hand

informatie.praktijk-havayah.nl
Dit is de juiste subdomeinnaam, met de informatiepagina.

informatief.praktijk-havayah.nl
Deze is de foute sub-domeinnaam, maar staat per abuis op je visitekaartjes, en moet dus worden doorgelinkt naar
informatie.praktijk-havayah.nl (zonder 'f')

Klopt dat?
Want ikzelf zie dat de subdomein informatief.praktijk-havayah.nl nergens op uitkomt als ik een ping of traceroute doe. Alle aanvragen komen in ene diep zwart eindeloos gat. Dus ook op geen enkele server die een redirect als htaccess kan afhandelen. Daar zit de fout dus in.

Maar klopt mijn geschetste verhaal een beetje?
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad wat verwarrend allemaal hoewel ik dacht het toch aardig omschreven te hebben in mijn eerste post.
Afsnauwen is iets overdreven maar ik werd er wel wat kribbig van, ja. Mijn excuus hiervoor als dit je gekwetst heeft.

informatief.praktijk-havayah.nl
Deze heb ik zelf aangemaakt en bedacht dat ik deze dan middels een .htacces file kon doorverwijzen naar informatie.praktijk-havayah.nl

Daar gaat het in feite om.
Het voorbeeld wat ik had gevonden via google werkt niet, jouw voorbeeld ook niet.

Het subdomein is in de DirectAdmin aangemaakt onder domains/praktijk-havayah.nl, zie screenshot.

4.jpg 3.jpg

5.jpg

Het moet wel kunnen met een .htacces file, maar dan moeten we wel de juiste tekst weten.
 
Het moet zeker kunnen met .htaccess, maar dan moet die subdomein ook wel eerst werken.
Deze is volgens het programmaatje nslookup niet in de DNS bekend:

C:\Users\user>nslookup informatief.praktijk-havayah.nl
Server: fritz.box
Address: fd00::2665:11ff:fea9:f653

*** fritz.box can't find informatief.praktijk-havayah.nl: Non-existent domain

Bij de informatie.praktijk-havayah.nl krijg ik gewoon een antwoord terug.

Als de subdomein aangemaakt is, de DNS gekoppeld is en een oproep naar de subdomein ergens aankomt (DirectAdmin maakt standaard een map met een index.html pagina aan) dan is er dus een webserver aan verbonden, en kan je verdere dingen doen, zoals .htaccess, en dus ook die uit mijn voorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
(DirectAdmin maakt standaard een map met een index.html pagina aan)

Dat klopt, bekijk onderstaande plaatsje maar.
Ik heb in die file niets veranderd, dat had ik wel moeten doen?
Nu staat daar:
Code:
<html>
<head>
<title>
informatief.praktijk-havayah.nl</title>
<style>
* { font-family: verdana; font-size: 10pt; COLOR: gray; }
b { font-weight: bold; }
table { border: 1px solid gray;}
td { text-align: center; padding: 25;}
</style>
</head>
<body>
<center>
<br><br><br><br>
<table>
<tr><td>This is a placeholder for the subdomain <b>informatief.praktijk-havayah.nl</b></td></tr>
</table>
<br><br>
</center>
</body>
</html>

7.jpg

Aan de index.html heb ik dus niets veranderd, de .htacces file heeft dus dit:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan