Subdomein doorlinken naar website

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die standaard index.html is gewoon iets standaards wat je naar eigen believen aan kan passen/verwijderen, en wordt aangemaakt zodat je weet dat je subdomein werkt, als je die pagina ziet.

Maar die zien we dus niet, dus is de DNS niet goed geconfigureerd. Dat heb ik net ook al bewezen.

Kort samengevat: DNS is niet goed ingesteld voor je subdomein, dus zal deze NERGENS werken, bij niemand NIET. Stel een A-record in, of overleg dit met je hosting!
 
Laatst bewerkt:
Maar, hoe komt het dan dat het subdomein: informatie.praktijk-havayah.nl
wel werkt? Oké, die heeft een WP installatie, maar toch.
Het is wel een subdomein!

Stel een A-record in, of overleg dit met je hosting!
Helaas kan ik dat dus niet zelf, bij Versio kan ik dat wel. Maar deze staat daar niet ;)

Ik ga het wel anders doen. Het komt wel goed ;)

Hartstikke bedankt voor je energie en hulp.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd hoe je het anders gaat doen?
Of ga je al je visitekaartjes vervangen? ;)

Waarom informatie.praktijk-havayah.nl wel werkt? Omdat die wél in de DNS staat.

Maar waarom informatief.praktijk-havayah.nl er niet in staat? Dat moet je echt aan je hosting vragen.

Dat je bij DirectAdmin een subdomein kan aanmaken wil niet 100% zeker zijn dat het direct werkt. In dat geval moet je soms handmatig de DNS aanpassen of even met je hosting overleggen.

Waarom babbel je niet met hen? Dat ontgaat me? Een belletje, mailtje en het is zo geregeld. Mits ze meewerken.... ;)
Je kan de domein ook naar Versio verhuizen, zodat je er wel bij kan.
 
Laatst bewerkt:
en volgende

Code:
 1 RewriteEngine on
 2 RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(.*)\.domain\.com
 3 RewriteRule ^(.*)$ http://domain.com/subdomains/%1/$1 [L,NC,QSA]

test.domain.com to domain.com/test/

Code:
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.example\.com$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.example.com/$1 [R=301,L]
example.co.uk to www.example.com
example.de to www.example.com

LET OP firewall kan subdomeinen die niet gekend zijn in zijn regels tegen houden maar komt niet veel voor.
welke http status krijg je??

ik werkte al met e-dot,combell,one bij die kan je veel zelf doen. en dat is wel leuk maar de meeste hebben een test.adminpanel waar je kan zien wat mogelijk is dus kijk eens rond als je echt niet het bij je eigen hosting juist krijgt.
 
Laatst bewerkt:
@kenikavanbis
Die subdomein is niet bekend in de DNS. Dus er is nog geen HTTP status. Hoogstens een Time Out!
 
Ik ben benieuwd hoe je het anders gaat doen?
Of ga je al je visitekaartjes vervangen?
Het adres staat op de achterkant, want mijn website zonder het informatie gebeuren ervoor, staat op de voorkant. Ik zou dus stickertjes kunnen maken ;)

En ja, ik kan contact met ze opnemen, (dat ontgaat je niet hoor ;) ) maar ik wil het altijd gewoon zelf oplossen. En als het echt niet kan, gaat of wat dan ook, kan ik ze alsnog bellen.
 
Als je zelf de DNS kan beheren, dan kan je het mogelijk zelf oplossen. Heb je die mogelijkheid niet dan moet je hosting dat doen.

Tot die tijd blijft je subdomein in een zwart gat uitkomen.
 
Oké, dank je wel voor de uitleg.

En toch zo eigenwijs als ik ben, lees ik telkens als ik zoek op subdomein doorlinken het volgende:

Hoe kan ik een hostingpakket / subdomein forwarden?
Het is mogelijk om je hostingpakket of een subdomein te forwarden naar een andere website. Er zijn daarvoor drie mogelijkheden; via DNS-instellingen, met een .htaccess bestand of met een redirect-script.

hier de uitleg: https://www.hosting2go.nl/klantense...kan-ik-een-hostingpakket-subdomein-forwarden/
 
Laatst bewerkt:
Die laatste twee werken alleen als de DNS goed ingesteld is.
De DNS kan verwijzen naar het IP van de server waar je site op staat. Maar deze kan ook naar een ander IP verwijzen van een andere server, waar dan ook in de wereld.

Misschien is het handig om je eens in de DNS materie in te lezen :).
 
Oké, dank je wel.

DNS is bij mij wel bekend.

Ik heb vaker subdomeinen aangemaakt, daar een WP opgezet en dat werkte gewoon. Hoefde niets in de DNS in te stellen.
Dus dan snap je best wel dat ik het vreemd vind. Overigens staat er op dit aangemaakte subdomein geen WP installatie. ;)

(maar mss gooi ik nu wel dingen door elkaar.)

Ik laat het hier bij.
Ik laat het allemaal even landen ;) en anders is het maar zo. Dan verwijder ik het aangemaakte subdomein weer.
 
Je hoeft er niet bij te laten, je kan prima je hosting bellen en vragen of ze een A-record aanmaken voor je subdomein.
En dan is alles opgelost.

Verder staat het Wordpress-verhaal helemaal los van de DNS.

Het lijkt me zelf dat het op dit moment een fout van je hosting is. Want normaal als je een subdomein aanmaakt, moet de DNS ook automatisch vanzelf goed worden ingesteld. In dit geval is dit niet zo, vanwege een gebrek/foutje bij je hosting.

Dus bellen, mailen en het komt voor elkaar. Dan kan het binnen een uurtje al weer werken.
 
Laatst bewerkt:
Okee, laat even weten hoe het uiteindelijk af is gelopen.
 
Veel plezier :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan