subform met scrollfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Connie727

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2004
In het formulier (gekoppeld met word) dat ik gemaakt heb moet een subform komen waarin gescrolled kan worden omdat in het subform soms maar één regel, soms wel 50 regels ingevuld moeten worden. Ik krijg wel het subform gekopieerd op het hoofdform, maar dat werkt natuurlijk niet.
Weet iemand hoe ik het subform op de juiste manier kan invoegen op het hoofdform en dan een scrollfunctie kan maken?
Ik heb zoveel gepuzzeld maar kom er niet uit.

Schuifbalk gebruiken

In de eigenschappen van het subformulier bij de eigenschap Schuifbalken kiezen voor 'Alleen verticaal' of 'Beide'.

subform scrollfunctie

Bedankt voor de tip, maar wanneer ik nu het subform kopieer naar het hoofdform moet ik daar via het werkset dan eerst een blok plaatsen waar het subform in komt? Ik kan nl. ook nu nog alleen die 4 vakjes invullen en geen meerdere regels maken:o

Als je wilt scrollen op het subformulier, dan is het mooiste als je in de eigenschappen van het subformulier achter de eigenschap 'Standaardweergave' kiest voor 'Doorlopend formulier' of 'Gegevensblad'.

subform met scroll in hoofdform

Het scrollen ziet er op het subform keurig uit. Bedankt. Ik voel me alleen wel een sufkop want zodra ik het subform kopieer naar het hoofdform. lijken al deze functies niet meer te bestaan. Ach, ik ben ook nog maar een beginneling, misschien verklaart dat een hoop.
Durf wel al queries aan maar verder lukt nog niet alles zoals ik graag zou willen.:o

Je moet meer in objecten gaan denken.
Op het object hoofdformulier plaats je een object SubFormulier. Dit object SubFormulier is niets anders als een omhulsel voor het echte formulier SubFormulier. Het echt formulier Subformulier heeft zelf zijn eigenschappen en objecten die in dat formulier geplaatst zijn. Als je daar dus iets mee wilt (bijvoorbeeld scrollbars) dan zul je die moeten definieren in het formulier Subformulier en niet in het formulier hoofdformulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan