subformulier aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chillyfilly

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
ik heb 2 tabellen: leerlingen en criteria. Aan de hand van een subformulier komen alle criteria automatisch onder de leerling te staan.

Wanneer ik achter een criteria een gegeven invoeg, veranderd dit bij alle leerlingen.

Heeft iemand een voorbeeld van hoe ik dit kan oplossen?

Bedankt

subformulier aanpassen.

ik heb 2 tabellen: leerlingen en criteria. Aan de hand van een subformulier komen alle criteria automatisch onder de leerling te staan.

Wanneer ik achter een criteria een gegeven invoeg, veranderd dit bij alle leerlingen.

Heeft iemand een voorbeeld van hoe ik dit kan oplossen?

Bedankt

Hoe heb je de tabellen gelinkt ?

Linken

Het is net dat linken dat niet goed lukt.

Ik heb een nieuwe tabel gemaakt en daarin het criteria en de club gezet en deze met de originele tabel gelinkt maar dat lukt niet.

Hetgene dat ik wil bereiken is:

Tbl leerlingen:
lln 1
lln 2

Tbl criteria:
crit 1
cits 2

Tbl die ik wil bekomen:
1 lln 1 crit 1
2 lln 1 crit 2
3 lln 2 crit 1
4 lln 2 crit 2

Van zodra er een derde leerling wordt toegevoeg moet hij in deze lijst worden opgenomen met daarachter alle criteria.

Er moet een een vierde kolom beschikbaar zijn waar er informatie kan getypt worden per leerling afzonderlijk

Laatst bewerkt:
Wat je zo op het oog schijnt te willen, is een carthetisch product, waarin je alle leerlingen combineert met alle criteria. Je zou hiervoor een tabelmaak query kunnen maken, waarbij je juist geen koppelingen legt, maar de tabellen dus ongekoppeld opneemt. Eventueel maak je gelijk een leeg veld aan voor de opmerkingen, en ik zou ook een sleutelveld maken, waarbij je de twee sleutels uit de twee tabellen combineert in één veld.

De reden om dat te doen is: als je een nieuwe leerling wilt toevoegen, wil je niet de bestaande tabel vervangen door een nieuwe, maar alleen de records toevoegen van de nieuwe leerling. Je moet daarom ook een toevoegquery maken, waarbij je alleen de records uit Leerlingen toevoegt die nog niet in de combinatietabel zitten. En dat doe je door records uit te sluiten waarvoor de conbinatiesleutel al bestaat in de combi-tabel.

Mocht dit niet duidelijk zijn, dan zet ik wel een voorbeeldje neer.

Michel

Wat je zo op het oog schijnt te willen, is een carthetisch product, waarin je alle leerlingen combineert met alle criteria. Je zou hiervoor een tabelmaak query kunnen maken, waarbij je juist geen koppelingen legt, maar de tabellen dus ongekoppeld opneemt. Eventueel maak je gelijk een leeg veld aan voor de opmerkingen, en ik zou ook een sleutelveld maken, waarbij je de twee sleutels uit de twee tabellen combineert in één veld.

De reden om dat te doen is: als je een nieuwe leerling wilt toevoegen, wil je niet de bestaande tabel vervangen door een nieuwe, maar alleen de records toevoegen van de nieuwe leerling. Je moet daarom ook een toevoegquery maken, waarbij je alleen de records uit Leerlingen toevoegt die nog niet in de combinatietabel zitten. En dat doe je door records uit te sluiten waarvoor de conbinatiesleutel al bestaat in de combi-tabel.

Mocht dit niet duidelijk zijn, dan zet ik wel een voorbeeldje neer.

Michel

Michel,

dat is inderdaad wat ik bedoel. Een klein voorbeeldje zou praktisch zijn. Ook met de toevoegquery inclusief.

Alvast bedankt.

Ga ik voor je maken! Kijk hier maar eens naar. Is denk ik wat je bedoelt? In de toevoegquery zitten wat records die nog niet zijn toegevoegd.

Michel

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan