Subformulier met keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter28

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2013
Hoi Allemaal,

Ik heb een probleempje waar ik al dagen een oplossing voor probeer te vinden op Helpmij, ik weet niet eens of het kan.

Ik heb een query gemaakt met gegevens die ik op een subformulier met keuzelijst laat verschijnen, nu wil ik dat als ik een datum selecteer in de keuzlijst ik alleen de records krijg te zien van de geselecteerde datum, nu dacht ik dat ik een VBAcode had gevonden om het werkend te maken maar dit werkt niet

Code:
Private Sub Keuzelijst18_AfterUpdate()

If Me.Keuzelijst18.Value <> Me![Form_IBC-planning_op_datum] Then
Me![Form_IBC-planning_op_datum].SetFocus
DoCmd.FindRecords Me!Keuzelijst18, acEntire
End If

End Sub

Ik heb van alles al geprobeerd maar niets lukt, kan iemand mij in Jip en Janneke taal mij een voorzet geven want ik kom er niet uit:(

Ohja ik ben een beginner in Access

Alvast bedankt

Pieter

Laatst bewerkt door een moderator:
Om te beginnen: je filtert niet, je zoekt. En dat is toch iets anders. Verder is de IF constructie niet nodig, want je wilt zowiezo dat afhankelijk van de gekozen waarde het subformulier wordt gefilterd. En waarom zet je de focus op het veld Form_IBC-planning_op_datum? Wat qua naam overigens riekt naar een formulier, maar dit terzijde.
Je zou dus iets moeten hebben als
Code:
Private Sub Keuzelijst18_AfterUpdate()
Dim sFilter as String
     sFilter = "[Form_IBC-planning_op_datum] = #" Me.Keuzelijst18.Value & "#"
     Me.FilterOn=True
     Me.Filter=sFilter

End Sub

Hoi Octafish,

Ben blij dat je reageert, volgens mij gaat het bij deze zin fout want die geeft hij in het rood.

Code:
sFilter = "[Form_IBC-planning_op_datum] = #" Me.Keuzelijst18.Value & "#"

Pieter

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik jouw gegevens; als die niet kloppen, hoe moet ik dan weten hoe het veld wèl heet?

Hoi Michel,

Het gaat alleen om dit ene zinnetje.

Me.Keuzelijst18.Value = & #"

Pieter

Jij maakt daar nu een typefout in, want mijn oorspronkelijke code is an sich wel goed. Een datumfilter moet namelijk (als je de datum rechtstreeks uitleest) tussen ## staan. Vandaar de twee hekjes in de code. Mij lijkt het probleem eerder in de veldnaam te zitten. Ik vind 'Form_IBC-planning_op_datum' een zeer ongebruikelijke veldnaam...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan