Subformulier toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

piet200

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Hallo,

Ik heb via dit forum een link gevonden met een hele aardige training om een database te maken voor facturen te maken, dit ben ik gaan doen, maar ik loop ergens vast.

Ik heb een paar formulieren gemaakt en wil in 1 van deze formulieren een subformulier toevoegen waar velden uit de tabel factuur regels in worden geplaats. echter wanneer ik dit doe word de layout van het subformulier niet zoals het moet zijn.
het is de bedoeling dat als ik een factuur maak dat alle artikelen op dit factuur onderelkaar worden opgesomd met de bedragen erbij, maar mijn subformulier ziet er heel anders uit en
werkt dus niet zoals het moet.
de volgende handelingen worden beschreven om een subformulier toe te voegen aan mijn bestaande formulier:

Subformulier factuurregels:

Vervolgens moeten we nog een subformulier plaatsen waar de factuurregels in komen.
• Klik op subformulier in de werkset en plaats deze op het formulier onder het veld opmerkingen.
• Gebruik een bestaande tabel
• Selecteer uit de tabel Factuurregels de velden: Artikel, Prijs, Aantal en Totaal en FactuurID
• Factuurregels weergeven voor elk record in factuur met factuurnummer
• Voltooien

Hopelijk kan iemand me de tip geven wat ik fout doe.

b.v.d.

www.become-it.nl/net-book.php?op=cms&pageid=196&pageid_up=66

Pagina 5, Subformulier factuurregels

www.become-it.nl/bron/cms_file/Facturatie%20opgave.doc

Bijlagen

Simpeler

Wat ik zie is dat je een subformulier kunt plaatsen en daarvan de eigenschap bronobject instellen op de tabel die je wilt. Daarmee is je subformulier al klaar. Wil je iets beters, dan zul je eerst je subformulier moeten maken als aparte formulier, daarna kun je dit formulier gebruiken als bronobject voor je subformulier.

Bedank voor je reactie,

Het probleem is dat ik niet de goede layout van het subformulier krijg, zie bijlage.

Het eerste schermprintje is zoals het subformulier eruit ziet als ik hem maak, het 2e schermprintje is zoals het hoort te zijn.

Wat doe ik fout ? hoe kan ik een subformulier maken met dezelfde layout als het 2e schermprintje ?

b.v.d.

Bijlagen

• Subformulieren.JPG
    Subformulieren.JPG
    54,4 KB · Weergaven: 79
Slepen

Het zijn dezelfde formulieren, het verschil is dat de velden in het bovenste voorbeel onder elkaar staan en in het onderste voorbeeld naast elkaar. Je kunt het bovenste voorbeeld bewerken door de velden naast elkaar te zetten en de labels weg te knippen en naast elkaar op de formulierkop te zetten. Let erop dat het formulier de eigenschap doorlopend heeft.

Toppie,

Ik heb hem nu wel zoals het moet, in 1e instantie had ik een formulier geopend en via de wizard daar een subformulier ingemaakt, echter kon ik de velden niet naar de formulier kop slepen.

Nu heb ik een nieuw formulier gemaakt met deze velden erin en de settings gewijzigd naar de eigenschap doorlopend zoals je aangaf en nu werkt alles zoal ik wil

heel erg bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan