Subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

robpunt

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2006
Hallo allemaal,

2 tabellen 1 met persoonsinformatie en een 2de met informatie over een door ons gebruikt handboek.
In de tabel handboek komt een persoon voor als zijnde verantwoordelijk en mede verantwoordelijk.

Ik heb hierover de volgende vraag:

Is het mogelijk dat als er een formulier voorstaat met persoonsgegevens er in een subformulier getoond
wordt waar hij verantwoordelijk en mede veratwoordelijk is vwb de gegevens uit de tabel handboek.

Het lukt me wel voor het record verantwoordelijk maar niet daar waar hij mede verantwoordelijk voor is.

Ik hoop dat het nog enigzins duidelijk is mocht het niet zo zijn ik heb een voorbeeldje erbij gepost.

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden.

Vriendelijke groet,
Rob Punt

Bijlagen

Als je een UNION query van twee kopieën van Handboek onder het subformulier hangt, waarbij je de namen van de Verantwoordelijke en Medeverantwoordelijke omdraait, kom je een heel eind.
Code:
SELECT Handboek.Hoofdstukken, Handboek.[Aanwezig?], Handboek.[Sub Hoofdstukken], Handboek.Verantwoordelijk, Handboek.[Mede verantwoordelijk], Handboek.[Laatste versie:], Handboek.[Updaten op:], Handboek.[Datum afhandeling (streef)] FROM Handboek UNION SELECT  MV.Hoofdstukken, MV.[Aanwezig?], MV.[Sub Hoofdstukken], MV.[Mede verantwoordelijk], MV.Verantwoordelijk, MV.[Laatste versie:], MV.[Updaten op:], MV.[Datum afhandeling (streef)] FROM Handboek AS MV;
Of ik het zelf zo zou doen? Eigenlijk niet, omdat dit alleen werkt als de naam van de CP als Verantwoordelijke in de tweede lijst wordt gezet, wat hij/zij eigenlijk niet is. Ik zou dus liever met een apart veld werken waarop je dan koppelt, en Verantwoordelijke weg uit laten het subformulier, (je weet namelijk al op basis van de koppeling dat dat de CP van het hoofdformulier is) en alleen de namen van de medeverantwoordelijken laten zien.

Beste Michel,

Ik heb het voorlopig opgelost door 2 query's te maken en deze dan in 2 afzondelijke subformulieren te tonen. Beide subformulieren worden dan wel op 1 tabblad getoond.

Dank voor je hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan