subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benny10

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2013
ik zou graag willen dat ik in tabel 1 als ik op een bestelnummer sta en dan op enter druk dat deze in een formulier gezet worden
en zo verschillende regels krijg in mijn formulier zodat ik dat ik dit kan gebruiken als sub formulier voor facturen
weet iemand hoe ik dit kan doen

Bijlagen

Ik snap niet helemaal wat de bedoeling is; je hebt één tabel (de tabel [Blad1$_Importfouten] doet natuurlijk niet mee) en één formulier. Ik zie geen subformulier, en in deze db zou dat ook geen zin hebben, want je hebt minstens twee tabellen nodig voor een zinvol subformulier. En om te beginnen één formulier dat is gekoppeld aan een tabel, en dat is dat ene formulier ook niet. Maar deze opmerking kan ik ook al niet plaatsen:
als ik op een bestelnummer sta en dan op enter druk dat deze in een formulier gezet worden
Formulieren (zeker als je ze wilt gebruiken om data in te voeren en te muteren) baseer je op een tabel. Dus begin eerst eens met een formulier te maken op basis van [Blad1].

acces formulier

het is de bedoeling dat ik in mijn furmulier1(aangepast) in het invoervak een artikel selecteer en dan op enter druk de bestelnummer en prijs van dat
artikel er bij komt,en dan een nieuwe regel voor het volgende artikel
dit is maar een stukje van mijn database
Heb geprobeerd mijn database te zippen maar is nog te groot
Bekijk bijlage Database2.zip

Je Formulier1 is gekoppeld aan één tabel, Blad1. Waarom staat daar een niet-gebonden keuzelijst op? Het formulier laat sowieso de bij het bestelnummer horende artikelen zien als je de keuzelijst aan het veld Bestelnummer koppelt. Wat dan ook nog een gewoon tekstveld kan zijn.
Wanneer kun je wèl een keuzelijst maken? Als je een formulier koppelt aan Factuur(regels). Daarin sla je een bestelnummer op, en zoek je de bijbehorende prijs erbij.
Nu is de tabel Factuur ook niet goed, kijk maar eens in het veld Betreft Daarin vind je deze twee waarden:
Werken uitgevoerd in onderaanneming
Werken uitgevoerd in onderaaneming

Ik durf er gif op in te nemen dat je daar hetzelfde mee bedoelt. Voor de database zijn dat uiteraard twee verschillende mogelijkheden. Ook hier zou je keuzelijsten moeten gebruiken. In een tabel die je dus nog niet hebt.
Voor een ontwikkeldatabase (en voor ons) heb je overigens niet van die grote tabellen nodig; ik geloof best dat je tig varianten nodig hebt van de schneider automaat 4p 16A, maar om te testen heb je aan 20 artikelen meer dan genoeg. En dat geldt voor al je tabellen. Hou je de de demodata klein, dan kun je de db altijd wel posten na comprimeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan