Subformulieren automatisch bijwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noordhoekie

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2009
Ik heb een formulier met daarin verschillende subformulieren.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de subformulieren automatisch worden bijgewerkt op het moment dat er in het hoofdformulier een wijziging plaatsvindt in de gegevens?

Ik heb gezocht in al geposte vragen, maar kan het niet vinden.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

MVG Inez

Leg eerst eens uit wat de bedoeling is; een subformulier is doorgaans op een andere recordset gebaseerd dan het hoofdformulier. Dus staan er andere gegevens in. Sub- en Hoofdformulier koppel je op basis van het sleutelveld uit het Hoofdformulier, maar dat formulier heeft uiteraard zijn eigen gegevens, die (zoals gezegd) meestal toch niks met de gegevens uit de subformulieren te maken hebben, behalve de koppelingen. En die moeten uiteraard blijven staan. Dus waarom zou er üerhaupt iets moeten veranderen in een subformulier als je iets aanpast in een hoofdformulier?

Ik zeg het eigenlijk ook helemaal niet goed:
het formulier waarop de gegevens worden gewijzigd is ook een subformulier. Op dit formulier worden per regel gegevens ingevuld, waaronder het voordeel in euro's dat een organisatie heeft per plaatsing van een vacature, indien men gebruik maakt van een contract.

Het totaal van dit voordeel moet gelijk zichtbaar worden op het hoofdformulier. Hiervoor gebruik ik een subformulier waarin dit totale voordeel staat vermeld. Het komt er dus op neer dat ik het subformulier niet gebruik om nieuwe gegevens in te voeren, maar om op het hoofdformulier een berekening zichtbaar te maken van de gegevens die daarop worden ingevoerd. Misschien dat daar ook een makkelijkere manier voor is, maar dit leek mij wel een goede oplossing.

Heb geprobeerd om een afbeelding bij te voegen, maar het lukt mij niet om een bestand te uploaden.

Laatst bewerkt:
Een totaal wordt doorgaans berekend over meer regels; je hebt het over één record in een subformulier waarin je een getal verandert. En het totaal daarvan zet je in een ander subformulier? Waarom niet in de voettekst van hetzelfde formulier? En een verwijzing op het hoofdformulier naar dat totaal in de voettekst? Dan ben je heel wat simpeler bezig, lijkt mij.

Dank je voor je (zoals altijd) snelle reactie!

Ok, dat is inderdaad een handig idee! De som kan ik inderdaad heel makkelijk geven in de voettekst.

Maar ik moet ook het voordeel per kwartaal aangeven op dit formulier. Ik moet dus een formule maken waarbij ik een selectiecriteria moet aangeven. kan ik dat ook aangeven in een voettekst?

En wat bedoel je precies met die verwijzing? Hoe doe je dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan