Subformulieren in ontwerpweergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

neleke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 okt 2000
Berichten
1.482
Hallo,

Wanneer ik een formulier met daarin tabbladen met subformulieren, in ontwerpweergave open, zie ik soms het subformulier ook in ontwerpweergave, maar soms alleen het kader van het subformulier. Wil ik dan het subformulier bewerken, dan moet ik dit openen in een nieuw venster.

Weet iemand waar dit verschijnsel vandaan komt? Ik krijg een beetje de indruk dat het willekeurig is.

Werk trouwens met access 2003

Groetjes,
Neleke
 
Dat heeft te maken met het feit dat je het subform reeds geopend hebt in designmode of niet. Als dat niet zo is dan zie je de inhoud in het hoofdform.

Voor beter overzicht is het beter als je het subform wijzigt solo in design mode.
 
Krijg toch niet helemaal de indruk dat het zo is, lijkt er op dat ik de designmode krijg als er een record is ingevoerd, maar ben er zelf nog niet helemaal uit. Soms is het idd beter het subform zelf in ontwerp te laden, maar ik heb er ook enkele bij die gegevens van het hoofdformulier gebruiken en dat werkt dan weer niet echt lekker.

Groetjes,
Neleke

ps. ik weet het, ik ben eigenwijs ;)
 
ik bedoel niet dat je geen subform moet gebruiken maar als je die wijzigt dat je die dan wijzigt door deze te openen in design mode en niet via het hoofdform.
 
Dat begrijp ik, dat je dat bedoelt. In de meeste gevallen is het ook handiger om alleen het subfotmulier te bewerken, alleen heb ik in enkele formulieren dat daar gegevens opgehaald worden uit het hoofdformulier. Wanneer ik dan het subformulier bewerk, mis ik een aantal gegevens, dus dan is het prettig om het subformulier in de ontwerpmodes van het hoofdformulier te bewerken. snappie ;)

Groetjes,
Neleke
 
Ik ken het probleem. Ik open ook altijd het subformulier zelf in ontwerpmodus om het te wijzigen.
Op internetsites die het gebruik van subformulieren beschrijven zie je ook altijd dat het op die manier beschreven wordt.
Ook bij mij zie ik af en toe dat de defintie van het subformulier in het hoofdformulier getoond wordt als het hoofdformulier in ontwerpmodus geopend wordt.
Ik heb er ook nog geen oplossing voor gevonden.
 
Ik vroeg het me alleen maar af hoe het nou zat.
Vraag is niet echt opgleost, maar zet hem daar toch maar op. ;)

groetjes,
Neleke
 
Ik denk dat het te maken heeft met het feir dat je dan je subform tweemaal in designmode hebt geopend. Dat geeft conflicten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan