Subgegevensblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

margauxv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2011
Berichten
1
Hallo, ik ben nieuw hier op dit forum dus hopelijk plaats ik dit bericht op de juiste plaats. Ik heb een vraag ivm Access.

Ik heb een artikellijst met basisconfiguraties
2mdkjtz.png


en een onderdelenlijst met onderdelen.
opn60i.png


Nu bestaan de basisconfiguraties uit verschillende onderdelen uit de onderdelenlijst en. Kan er mij iemand uitleggen hoe ik ervoor kan zorden dat ik in de artikellijst kan zien uit welke onderdelen van de onderdeellijst elke basisconfiguratie bestaat? (ik denk dat dit via subgegevensblad moet maar ik heb geen idee hoe ik eraan moet beginnen.)

Alvast bedankt :)
 
Allereerst welkom bij het forum! En ja, je zit in de goede categorie ;) Je vraag is zo niet op te lossen, want je mist een (aantal) tabel(len). Ik zie alleen een tabel met onderdelen, maar geen tabel waarin je de configuraties vastlegt. En die heb je wel nodig. In die tabel neem je het Artikelnummer op uit Artikellijst, en Onderdeelnummer uit Onderdelenlijst. Voor elke combinatie van en Artikelnummer en Onderdeelnummer maak je in die tabel een nieuw record. Met een query kun je dan zien welke samenstellingen je hebt. Ik zou daar overigens een formulier voor maken. Zelfs al heb je een subgegevensblad in Access, je hebt er niks aan in mijn optiek. Want als je het goed doet, komt er nooit iemand in een tabel, en doe je dus alles via formulieren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan