Subhoofdstuknummering in WORD

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Ik gebruik word 2002 op een XP-pro machine.
Voor de hoofdstuknummering maak ik gebruik van de koppen in word. Voor kop1 gaat dat goed, maar voor kop2 gaat het fout. Na iedere kop1 begint hij bij kop2 weer met 1, dus je krijgt bij hoofdstuk1 als subhoofdstuk 1.1, 1.2. Tot zover alles goed. Maar na hoofdstuk 2 krijg ik als subhoofdstuk weer 1.1 en 1.2, terwijl ik 2.1 en 2.2 wil. Dat gebeurt bij alle volgende hoofstukken (dus 3.1 kent hij niet en maakt er weer 1.1 van). Soms wordt het nog erger want bij hoofdstuk 4 is het eerste subhoofdstuk 1.3 en niet 4.1!
Bij opmaak heb ik van alles geprobeerd bij nummering, maar niets helpt.

Hoe kan ik de subhoofdstuknummering aan laten sluiten bij de hoofdstuknummering?

Klik in één van te teksten die met het Kop-opmaakprofiel is opgemaakt.

Kies menu: Opmaak > Opsommingstekens en nummering...

Klik onderin het vervolgvenster op de knop Beginwaarden....
Stel de nummering hierna opnieuw in.

Hartelijk dank voor je reactie, maar helaas. Het werkt niet. Word blijft z'n eigennummering aanhouden, ik word er helemaal gek van. Het kost uren en er veranderd niets. Is het niet sneller om maar met de hand te nummeren, dan heb ik het tenminste in de hand.
Of is er een andere truc die wel werkt?

Hoi,

Ik heb een bericht naar je emailadres gestuurd.
Mijn solution zou moeten werken ..... tenzij er nog meer instellingen behalve de koptekstprofielen zijn gewijzigd.
Dat is moeilijk te 'overzien'.

Het probleem is dat niet - zoals je aangeeft - Word z'n 'eigen' nummering aanhoud.
Er is iets gewijzigd aan de nummering, die gekoppeld is aan de opmaakprofielen Kop1 t/m -4.
De stappen die ik aangaf maken deze wijzigingen ongedaan, waarna je vervolgens in een keer de nummering correct kan instellen voor je gehele document. En dat is, zoals je al eerder aangaf, de standaardinstelling voor aan de kop-opmaakprofielen gekoppelde hoofdstuk- en paragraafnummering die je wenst.

Laatst bewerkt:
MS Word- Automatische nummering, twee niveaus en inhoudsopgave...

Het is al een oud onderwerp, maar wat mij betreft nog een springlevend probleem.

Ook ik heb met Word 2007 al flink tegen mijn grenzen aangezeten wat betreft 'acceptatie van wat Microsoft me oplegt'.

Hoe moeilijk zou het moeten zijn om gewoon een document op te willen maken met hoofdstuk- en (sub)paragraafnummering? Ik ben ook gisteren een tijd aan het tobben geweest met een mede Senior ICT-er. Of wij zijn als midden dertigers al te stom aan het worden om de 'logica' van MS te begrijpen of het is gewoon ongelooflijk ongebruiksvriendelijk.

Kortom, is er iemand, die een WORD document heeft, dat in staat is om hoofdstukken te nummeren en paragrafen een niveau dieper automatisch te nummeren???

Ik heb er zo langzamerhand heel wat voor over!

(Gewenste werking: Ik selecteer een regel, en kies voor KOP1 en kies voor KOP2 voor een subparagraaf).

De inhoudsopgave zou er ongeveer zo uit moeten komen te zien:

Hoofdstuk 1: Dit is het eerste hoofdstuk
1.1 De inleiding
1.2 We gaan geen niveau dieper dan één subniveau (1.2 dus)
1.3 Conclusies

Hoofdstuk 2: Ergenissen bij het gebruik van MS Word
2.1 Een pakket dat volledig voorbijschiet aan de reguliere gebruikerswensen
2.2 'Oh, hadden we WP4.2 nog maar'
2.3 Hoe moeilijk kan het zijn?

Ik dank een ieder voor een eventuele bijdrage in deze huiveringwekkende tocht langs de krochten van Word.

:thumb:

Nappie

Super

Teun, je bent vandaag de Held-Op-De-Delfts-Blauwe-Tegel-Aan-De-Muur !!!

Dit is exact wat de bedoeling was!!!

Ik koester het document.

Dank dank dank.

:thumb:

Nappie

Je komt niet meer van de tegel af!

Toch probeer ik heel voorzichtig nog te vragen of er een mogelijkheid bestaat dat hij bij het selecteren van KOP1 er een Control+Enter voor zet, zodat een nieuw hoofdstuk altijd op een nieuwe pagina begint. Daarnaast heb ik een automatische inhoudsopgave gegenereerd. Helaas komt KOP2 niet heel fraai onder de TEKST die bij KOP1 staat.

Even proberen of ik het hierin kan tonen (dat lukt dus schijnbaar niet, nog even proberen, nee, schijnbaar verwijdert dit bulletin mijn spaties):
1 Hoofdstuk 1: Dit is het eerste hoofdstuk
1.1 De inleiding

Laat ik het proberen uit te leggen. De 1.1 subnummering staat een stuk ingesprongen naar rechts (tussen hoofdstuk nummer en tekst. Zo schuift ook de tekst 'de inleiding' een stuk naar rechts. Dat zou mooi staan onder de tekst van KOP1.

Mocht het niet kunnen. Ik ben toch al helemaal in een hieperdepiep stemming!!!

Laatst bewerkt:
Dat is toch in te stellen bij rechtermuisknop /opsommingstekens en nummer/aanpassen...

En als je het systematisch wil bij de stijldefinitie van kop2.

Hoi,

Bij deze de inhoudsopgave zoals je 'm denk ik wilt.
Het toevoegen van de opdracht 'Ctrl-Enter' , ofwel handmatig pagina-einde aan de stijl KOP1 is niet mogelijk.
Je zou evt een macro hiervoor kunnen maken.

Bijlagen

Heb je al geprobeerd om je Normal.dotx te verwijderen? Want ik heb zelf nooit meegemaakt dat die tabbladen er niet zijn; doe je dit via het menu Opmaak, of via het menu Stijlen?

Overigens, om de draad uit 2008 weer wat leven in te blazen: je kunt wel degelijk zonder programmeren in een stijl aangeven dat-ie op een nieuwe pagina begint; op het tabblad <Tekstdoorloop> van het menu <Alinea-instellingen> heb je de optie <Pagina-einde ervoor>, die elke stijl netjes op een nieuwe pagina laat beginnen. Zelf wacht ik al eeuwen tot Microsof daar de opties <Even Pagina> en <Oneven Pagina> bijzet, want die vind ik een stuk belangrijker, maar ach, ik ben slechts een simpele gebruiker....

Michel

inmiddels heb ik het probleem opgelost door helemaal opnieuw te beginnen en eerst de hoofdstukkoppen te maken en daarna de teksten toe te voegen. Het blijft wonderlijk maar het werkt wel (of het morgen nog werkt is altijd maar afwachten bij microsoftproducten)
Bedankt voor alle enthousiaste en deskundige ondersteuning. Fijn dat jullie er zijn.

Het topic zal ik nu sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan