Vraag 1-2
Ik heb met de volgende vba code een item toegevoegd aan het rechtsklikmenu in excel:
Nu staat het item bovenaan het rechtermuisklikmenu, maar ik zou dit graag in een submenu willen hebben.
Hoe pas ik deze code aan om een submenu te krijgen?
Vraag 2-2
Ik heb op het internet een stukje vba code gevonden die een melding laat verschijnen en hem na een zelf te kiezen aantal seconden weer laat verdwijnen.
Dit werkt goed maar nu wil ik daar een uitroepteken icoon bij hebben dus heb ik de code aangepast naar:
Ik krijg dan de volgende melding:
Fout 13 tijdens uitvoering
Typen komen niet met elkaar overeen.
Wat is hier fout?
Ik heb met de volgende vba code een item toegevoegd aan het rechtsklikmenu in excel:
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeRightClick(ByVal Target As Range, _
Cancel As Boolean)
For Each icbc In Application.CommandBars("cell").Controls
If icbc.Tag = "brccm" Then icbc.Delete
Next icbc
If Not Application.Intersect(Target, Range("a1:L17")) _
Is Nothing Then
With Application.CommandBars("cell").Controls _
.Add(Type:=msoControlButton, before:=1, _
temporary:=True)
.Caption = "Test1"
.OnAction = "Test_macro"
.Tag = "brccm"
End With
End Sub
Nu staat het item bovenaan het rechtermuisklikmenu, maar ik zou dit graag in een submenu willen hebben.
Hoe pas ik deze code aan om een submenu te krijgen?
Vraag 2-2
Ik heb op het internet een stukje vba code gevonden die een melding laat verschijnen en hem na een zelf te kiezen aantal seconden weer laat verdwijnen.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
CreateObject("WScript.Shell").Popup "Melding verdwijnt na 3 sec. uit beeld ", 3, "Test melding"
End sub
Dit werkt goed maar nu wil ik daar een uitroepteken icoon bij hebben dus heb ik de code aangepast naar:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
CreateObject("WScript.Shell").Popup "Melding verdwijnt na 3 sec. uit beeld ", 3, vbExclamation, "Test melding"
End sub
Ik krijg dan de volgende melding:
Fout 13 tijdens uitvoering
Typen komen niet met elkaar overeen.
Wat is hier fout?