Submenu uit extern bestand oproepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingrid74

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2008
Goedenavond.

Mijn vraag is als volgt.

Ik heb een horizontaal dropdown menu op mijn website.
Als de submenu openschuift valt die ook heel mooi over de tekst van de rest van mijn pagina heen.

Nu wordt mijn website vrij groot: veel pagina's en eigenlijk wil ik het menu vanuit een apart bestand (bijv iframe) gaan oproepen zodat ik hem maar 1 x hoef aan te passen ipv op alle pagina's.
Maar als ik hem in een iframe zet valt de submenu uiteraard niet meer mooi over de tekst van de rest van de site heen.
Het lijkt me vrijwel onmogelijk: maar is er een mogelijkheid dat dit wel kan?
Dus: dat ik die menu op laat roepen vanuit een extern bestand en dat submenu toch over de rest van de daar onderstaande tekst heen valt?

Ik dacht niet geschoten is altijd mis, daarom hier toch maar mijn vraag geplaatst.

Groet,
Ingrid

Laatst bewerkt:
ik zou het anderes aanpakken php en m et divs werken
zo kunje een aparte pagina maken menu.php

als volgt zet je in je index.php

de volgende regel waar je menu wil hebben

<?php
include ' menu.php';
?>

Die submenu valt dan bij openschuiven over de divs op die manier?

bepaaalde stukkren zo als kop tekst van pagina /menu footer zij kanten eventueel kun je apart weg schrijven in php en late op roepen om alles bij elkaar te krijgen
zo hoef je mar een keer footer menu en kop teksten en zij kanten te maken in voegen als php include .php
alles is toon baar in een pagina te zien

Ja dat begrijp ik. Maar is het dan niet zo dat als het submenu openschuift, dat dan div daaronder naar beneden schuift?

je hoeft nmiet persee divs te gebruiken is beter als frames frames wordt allang niet meer gebruikt

Nee inderdaad.
Het gaat mij er om dat het menu dan mooi over de onderstaande tekst valt. Met frame lukt dat sowieso niet volgens mij.
Als jij denkt dat het met php lukt ga ik dat zeker proberen.

om je idee te geven

laat je ff een test zien

PHP:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />

<title>mijn  test</title>
<link href="css/style.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

waarom  css  link op regel 7   hier  kun je  alle   styles en   maten  aan geven 
</head>

<body>
<?php
include 'menu.php'
?>
hier komt  mijn  menu 

<div id="main">
    hier staat een vak  waar   je  hooft pagina in  staat 

</div>

<?php
include 'footer.php'
?>
 hier   komt  mijn  footer.php

</body>

</html>

als je dit opslaat als test.php e een aparte pagina maakt waar je menu enkeld i n staat en opslaat als menu.php
e de onder kant van je website dan kun je al uploaden naar internet en testen

de css file weet niet of je hier wat van weet ik hoor je wel

geweldig dat ik je heb kunnen helpen zet je status op opgelost zoek je mijn met toeval ik ben meestal wel in chat te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan