submenu verschuilt achter menu knoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

patriciaa

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2005
Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje, ik ben namelijk bezig een site te maken voor mn broertje en dacht wel eens wat meer te willen dan de standaard html opties. Probeer me dan nu ook in JAVAscript ed. te verdiepen.
Nu ben ik bezig met een menu met knoppen met aanwijseffect die wanneer je er met je muis overeengaat een submenu laten verschijnen. nu is mijn probleem dat als ik m'n script upload en ga bekijken (http://www.roybrands.nl/TEST.htm) het submenu zich telkens achter de hoofdknoppen 'verschuilt'.
Wie o wie kan mij hierbij helpen?

Alvast bedankt, groetjes!

Ik zie hier helemaal geen submenu, eigenlijk

Wat raar :confused:
Ik heb een print screen-tje bijgevoegd..

Bijlagen

• submenuschuil.JPG
    submenuschuil.JPG
    13,9 KB · Weergaven: 23
Niet zo gek dat het niet goed werkt, dit is het eerste gedeelte in de bron:
HTML:
<html>
<body>
<body bgcolor=black>
<p align="center">
<a target="inhoud" href="inhoudroy.htm">
Vervolgens ga je de inhoud doen, en daarna kom ik nog eens het head gedeelte tegen

Neem deze volgorde maar even aan:

HTML:
<html>
<head>
<title>Test</title>
<style>
CSS codes plaats je hier
</style>
<script language="JavaScript">
Javascript gaat hier
</script>
</head>
<body>
Hier alle inhoud
</body>
</html>
Probeer dat eerst maar eens.

[edit]
Daarnaast kom ik rommelige applett codes tegen.
Maak deze wijzigingen ook even, het verkort de laadtijd van de pagina aanzienlijk denk ik:
HTML:
<applet code="fphover.class" codebase="./" width="101" height="22">
  <param name="color" value="#F5B93D">
  <param name="hovercolor" value="#FFFFDD">
  <param name="effect" value="glow">
  <param name="font" value="Helvetica">
  <param name="fontstyle" value="regular">
  <param name="fontsize" value="10">
  <param name="text" value="@-mail Webmaster">
  <param name="url" valuetype="ref" value="mailto:webmaster@roybrands.nl">
</applet>
Veranderen in:
HTML:
<a href="mailto:webmaster@roybrands.nl">@-mail Webmaster</a>
Hiermee heb je eerst nog geen stijl, maar die kun je vervolgens sneller via CSS aanmaken

Laatst bewerkt:
Css regel toevoegen:
na deze regel:
visibility:hidden;
margin-left:30px;

En deze ophogen:
delayhide=setTimeout("hidemenu()",5000)}

Html code is gr$53###

En je gebruikt nu een
fphover.class

Resultaat:
traag laden van je menu en je pagina.

Beter dit doort menuus niet gebruiken.

:cool:

Tha Devil, dat klopt, ik had geprobeerd of het hielp als ik het omdraaide (zat een voor mij logische benadering achter) en heb het niet teruggedraaid.
Verder ga ik morgen met jullie tips aan de slag, alvast bedankt in iedergeval.:thumb:

Ik hoop dat ik de veranderingen zo goed doorgevoerd heb, ik zie mn submenu helemaal niet meer..
Jullie hebben zeker gelijk wat betreft het langzaam laden! Helaas ben ik maar een amateurtje en heb ik absoluut geen verstand van CSS. Misschien ga ik straks naar de stad kijken of er een boek te vinden is :)

Heb iets nieuws in elkaar geknutseld (http://www.roybrands.nl/TEST2.htm) en ben er best tevreden over. De laadtijd is aanzienlijk sneller. Alleen nu heb ik geen knoppen maar gewoon tekst en als ik eerlijk ben vond ik die knoppen wel mooier. Heeft iemand hier een tip voor?

Probeer dit eens.

Deze is naar wens aan te passen.

Ik heb inmiddels een script gevonden voor een ander menutje. Deze heb ik aangepast en qua uiterlijk, werking en gebruiksvriendelijkheid (laadtijd ed.) is het helemaal oke (vind ik). Hopen dat hij ook nog werkt zoals ik het wil.
Bedankt in iedergeval voor de informatie. Als ik wat meer tijd heb zal ik eens met het oude menu (waar de vraag over ging) aan de slag gaan en jullie tips hierbij gebruiken.

Patricia

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan