Subnummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

thagator

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Goede morgen access gebruikers,

Ik heb de volgende vraag:
Ik heb een database waarin ik alle projecten waar ik mee bezig ben bij hou.
Nu heeft ieder project een werknummer, echter het kan ook zijn dat er meerdere projecten onder 1 werknummer vallen.
Wat ik graag zou willen is dat er automatisch een subwerknummer wordt toegekend aan een nieuw ingevoerd project.
Bijv. werknummer 120014 dat daar bij het eerste project subnummer 001 vervolgens 002 enz enz wordt toegevoegd zodat het uiteindelijke werknummer 120014-001 wordt.
Ik ben zelf een beginnend access gebruiker dus alle hulp is welkom :)

Grtz. Patrick

Goede morgen access gebruikers,

Ik heb de volgende vraag:
Ik heb een database waarin ik alle projecten waar ik mee bezig ben bij hou.
Nu heeft ieder project een werknummer, echter het kan ook zijn dat er meerdere projecten onder 1 werknummer vallen.
Wat ik graag zou willen is dat er automatisch een subwerknummer wordt toegekend aan een nieuw ingevoerd project.
Bijv. werknummer 120014 dat daar bij het eerste project subnummer 001 vervolgens 002 enz enz wordt toegevoegd zodat het uiteindelijke werknummer 120014-001 wordt.
Ik ben zelf een beginnend access gebruiker dus alle hulp is welkom :)

Grtz. Patrick

Iemand ??:rolleyes:

Automatisch als in: een veldje dat zichzelf nummert, is in jouw geval geen optie, omdat je een specifieke nummeringsstijl nastreeft. Je zult dat nummer dus moeten programmeren. Zelf zou ik dat op het formulier doen waarin je e.e.a. regelt. Ik neem aan, dat je een koppeltabel gebruikt voor je werkopdrachten, waarin je een relatie legt met de projecten. Op je formulier Projecten kun je dan met een subformulier Werkopdrachten die werknummers laten genereren op basis van het hoofdprojectnummer. Je haalt dan met een SQL opdracht (query dus eigenlijk) het laatste (hoogste) nummer op, filtert daaruit het op te hogen nummer, en verhoogt dat met 1. Vervolgens zet je het nieuwe nummer terug in de tabel met de nieuwe werkopdracht.
Er zijn op het forum wel voorbeelden van dit soort nummeringen te vinden, als je even zoekt. In dit draadje heb ik zelf een voorbeeldje gemaakt met een aangepaste nummering, die bij jou ook zou kunnen werken met een paar kleine aanpassingen.

Octafish,

Bedankt voor je berichtje.
Ik denk dat ik er nu wel uit ga komen.:thumb:

Grtz.
Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan