subrubriek dropdown box vullen op basis van een rubriek

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbd4499

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2009
Weet iemand hoe mbv php een combobox (dropdown) kan worden gevuld op basis van een hoofdcombobox?
Deze is nu leeg en wil ik met php op basis van een andere combobox vullen.

Code:
<select name="form[subrubriek][]"  id="subrubriek" ><option value=""></option></select>

Als je het wilt doen zonder opnieuw het formulier te versturen, moet je werken met AJAX (javascript/php combinatie)

Daar zijn vrij eenvoudig tutorials en libraries voor te vinden op het web, maar je kunt niet met PHP reageren op iets wat de gebruiker doet zonder dat hij een form instuurt of je gebruik maakt van Javascript.

Als je het wilt doen zonder opnieuw het formulier te versturen, moet je werken met AJAX (javascript/php combinatie)

Daar zijn vrij eenvoudig tutorials en libraries voor te vinden op het web, maar je kunt niet met PHP reageren op iets wat de gebruiker doet zonder dat hij een form instuurt of je gebruik maakt van Javascript.

Hoi Frats, dank voor je bericht.

Jep, het is de bedoeling dat het formulier nog niet wordt gestuurd. Afhankelijk van wat de gebruiker bij de eerste combobox kiest, wordt de tweede pas gevuld met de daarvoor bestemde info. Dus met php alleen kan ik het dus vergeten naar ik begrijp. Ik ga maar een naar een tutorial op zoek.

Frats, je had gelijk. Met java lukte het wel. Alleen kon ik het vanuit joomla niet aanroepen met php, dus heb ik maar een php bestandje aangemaakt en in joomla's php aangegeven include dat php bestandje met java :thumb:

Code:
	<script type="text/javascript">
		function dynamic1(parent,child)
		{
			var parent_array = new Array();
			parent_array['Fiat'] = ['Bravo','Punto','Grande Punto'];
			parent_array['Scoda'] = ['Sandero','Logan'];
			parent_array['Audi'] = ['a3','a4','a5''];
			var thechild = document.getElementById(child);
			thechild.options.length = 0;
			var parent_value = parent.options[parent.selectedIndex].value;
			if (!parent_array[parent_value]) parent_value = '';
			thechild.options.length = parent_array[parent_value].length;
			for(var i=0;i<parent_array[parent_value].length;i++)
				{
					thechild.options[i].text = parent_array[parent_value][i];
					thechild.options[i].value = parent_array[parent_value][i];
				}
		}
	</script>

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan