• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Subscript buiten bereik na installatie Windows 11

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Had je misschien eerst een NL versie van Excel? En nu een Engelse?
Ik heb nl de engelse en de code "MonthName(Month(Now()))" zoekt het tabblad "March" en die bestaat niet.
Als ik het tabblad "Maart" verander naar "March" loopt alles zonder problemen.
 
Zoek je eigen code eens. (NL = 31 en waarschijnlijk UK = 44)

Code:
MsgBox Application.International(xlCountrySetting)

Misschien kan je er omheen bouwen als er meerdere gebruikers zijn dan jij alleen.
 
Workaround:
Code:
Sub TestMaand()
    Debug.Print Application.WorksheetFunction.Text(Date, "[$-413]mmmm")
    Debug.Print Choose(Month(Date), "januari", "februari", "maart", "april", "mei", "juni", "juli", "augustus", "september", "oktober", "november", "december")
End Sub
 
@snb
En juist omdat TS de maandnamen soms in het Engels terugkrijgt gebeurt dat ook met GetCustomListContents(4), al kan ik dat niet testen. Daarom mijn eigen lijstje gemaakt.
 
Iets in deze trant is wel degelijk het issue;
Wanneer ik de tabblad namen wijzig naar de Engelse maanden, dan komt de foutmelding niet meer
 
Met deze versie krijg je de maandnamen altijd in het Nederlands, zie Function Maandnaam in module Locker.
 

Bijlagen

  • Kopie van Ploegenrooster 2024 AH.xlsm
    415,1 KB · Weergaven: 3
Ik zou het meer zoeken in de opties van Excel aangezien dit sinds de installatie van Windows 11 is veranderd bij alle Pc's.
Kijk eens bij Bestand→Opties→Taal.
 
Ik zie het. Dat werkt. Ook nu geen foutmeldingen meer.
@HSV; vreemd genoeg staan die op alle PC's op Nederlands; Windows 10 & 11
 
Volgens mij zijn we er (soort van) aan uit.
Allen bedankt voor de goede hulp!
Ik sluit het topic.
 
Zou kunnen (voor nu), maar ik denk dat je vast nog andere problemen tegenkomt.
 
Alle gegevens in 1 werkblad zetten met een kolom voor de datum voorkomt veel ellende.
Dan kun je filteren op jaar, maand, kwartaal, week, dag, etc.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan