• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

subscript en superscript

Status
Niet open voor verdere reacties.

wokkeK

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2008
Kan iemand me zeggen hoe ik de knoppen subscript en superscript bij de snelknoppen van bv grootte, vet, cursief,... kan zetten

ps. ik werk met excel 2007

bedankt

Ik heb nog niet met 2007 gewerkt, maar kan wel zeggen dat wijzigingen aanbrengen in het lint (de ribbon) niet simpel is. Vereist o.a. kennis van XML.

Wigi

Beste wokkeK ;)

Knoppen voor Subscript en superscript kan men niet in het lint plaatsen.
Geen enkele knop trouwens.

Onderaan het lint is er een balkje waar je wel icoontjes kan plaatsen die je kan halen via met de Rechter Muisklik te klikken op dit balkje en op werkbalk snelle toegang aanpassen te klikken.

Kies dan voor alle opdrachten in het vak Kies opdrachten uit.

Hier kan men icoontjes vanuit de linkerkolom toevoegen naar werkbalk snelle toegang aanpassen.

MAAR icoontjes voor subscript en superscript staan er niet in.

Subscript en superscript kan men wel gebruiken via menu START, ga dan naar LETTERTYPE, rechts onderaan is er een driehoekje waarop je op klikt en bij effecten zie doorhalen,subscript en superscript.

Typ je tekst, ga dan naar sub- of superscript vink het gewenste aan en typ dan je cijfer en enter.

Ga ook eens naar de volgende site om de veranderingen tussen excel 2003 en excel 2007 te vergelijken.

Groetjes Danny :thumb:

Ik heb het nog niet gedaan, maar iets aan het lint toevoegen moet mogelijk zijn. Maar zoals Wigi zegt is het niet zo simpel en dient het te verlopen met o.a. XML.

Dat super script niet kan gekozen worden in de snelle toegang balk kan correct zijn, maar dan kan je een macro maken die dat voor je doet, en dan deze macro aan een knop koppelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan